Omdömet skrevs 15 juli 2018

Bokade in mig och min bror i 7 dagar. Har vart fantastiskt trevligt. Vädret har ju bidragit men personalen är ju dom som satt prägel på hela vistelsen.

Stort tack till Steve, Thierry, Maribel och Magnus. Återkommer sällan till hotell men om jag återkommer så är det pga er.

MVH

CV

• Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack Christophers T
Omdömet skrevs 4 juli 2018 från mobil enhet

Mycket nöjda med vår vistelse, jag, min man och vår baby. Hotellet började med att imponera med vänligt bemötande och att vi fick checka in redan klockan 11! Ishinken som vi beställde dök upp på studs. Läget är bekvämt nära centralen och shopping, vilket är viktigt för oss när vi reser med barnen. Sängen var STOR och skön och vi rymdes gott och väl alla tre. Ja, hela rummet var större än vad standardrum vanligtvis brukar vara.

Frukost åt vi inte.

5-stjärnig service, men rummet kändes lite "out-of-date". Vi betalade cirka 1500 kr/natt, vilket jag upplever som rimligt. Har rekommenderat hotellet till vänner.

Bodde här: oktober 2017, reste med familjen
Tack susback
Omdömet skrevs 28 juni 2018

Detta är trots allt mitt favorithotell i Stockholm.
Bra service överallt även i reception och bar.
Rummen håller bra klass och är mycket välstädade. Jag tycker nog att priset börjar bli lite högt om man inte nöjer sig med ett standardrum.
Men det är klart att man får vad man betalar för.
Hotellet har ett mycket centralt läge för exempelvis shopping i centrum och nära till det klassiska NK varuhuset. Men även nära till gamla stan, centralstationen m.m.

Tips för att välja rum: Om du vill betala lite extra kan du få ett rum med balkong och utsikt över Stockholm.
Bodde här: juni 2018, reste med familjen
Tack traveler2000200
Omdömet skrevs 27 maj 2018

Hotellet ligger bra till, nära till mkt runt knuten. Serviceminded personal vid ankomst. Vårt rum (211) låg med ett litet fönster in mot en bakgård, ganska mörkt och lite trist, annars fräscht rum, men inget utöver det vanliga på ett hotell. Städningen dag två var nog lite hastig, kvarglömda använda handdukar och ingen ny duschmössa, man fick kanske bara en per vistelse? Levde inte riktigt upp till förväntningarna på ett hotell i den prisklassen. Frukosten var fräsch och med det mesta man kan önska sig.

• Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack par1964
Omdömet skrevs 23 maj 2018 från mobil enhet

Hade aldrig bott på Sheraton i Sverige förut så jag valde det för en övernattning häromåret, delvis också för det praktiska läget.
Lång kö till incheckningen trots att det var en vanlig vardag och inte turistsäsong. Har sett både betydligt bättre och betydligt sämre hotellrum men det fyllde sin funktion och fanns inget att klaga på. Frukosten var bra. Personalen jag kom i kontakt med i frukostmatsalen talade bara engelska - lite märkligt när man är i Sverige. Allt som allt var det en OK hotellvistelse men med en aning opersonlig atmosfär och i min värld inte riktigt värt det relativt höga priset.

Bodde här: maj 2018
Tack KimiK48
SheratonStockholm, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2018

Bäste KimiK48,

Tack för din feedback här på TripAdvisor. Vi är glada för att du valde att bo här hos oss och önskar att vi hade levt upp till dina förväntningar, vilket vi inte gjorde denna gång.

In- och utcheckning kan ibland ta lite längre tid när hotellet är fullbokat och det befinner sig många gäster samtidigt i lobbyn. Vi är ledsna för att du fick vänta länge på din tur.
Hos oss arbetar många olika nationaliteter vilket gör att vi kan erbjuda en bra språkservice, vilket är fantastiskt värdefullt. Alla som arbetar på hotellet har inte hunnit bli flytande i svenska språket ännu, men vi arbetar för att de ska bli det så småningom.
Det är uppenbart att du inte är helt nöjd med din upplevelse och vi hoppas på att få en ny chans framöver.

Vänliga hälsningar,
Lars van der Most