Omdömet skrevs 28 juni 2018

Detta är trots allt mitt favorithotell i Stockholm.
Bra service överallt även i reception och bar.
Rummen håller bra klass och är mycket välstädade. Jag tycker nog att priset börjar bli lite högt om man inte nöjer sig med ett standardrum.
Men det är klart att man får vad man betalar för.
Hotellet har ett mycket centralt läge för exempelvis shopping i centrum och nära till det klassiska NK varuhuset. Men även nära till gamla stan, centralstationen m.m.

Rumstips: Om du vill betala lite extra kan du få ett rum med balkong och utsikt över Stockholm.
Datum för vistelsen: juni 2018
Tack traveler2000200
Omdömet skrevs 27 maj 2018

Hotellet ligger bra till, nära till mkt runt knuten. Serviceminded personal vid ankomst. Vårt rum (211) låg med ett litet fönster in mot en bakgård, ganska mörkt och lite trist, annars fräscht rum, men inget utöver det vanliga på ett hotell. Städningen dag två var nog lite hastig, kvarglömda använda handdukar och ingen ny duschmössa, man fick kanske bara en per vistelse? Levde inte riktigt upp till förväntningarna på ett hotell i den prisklassen. Frukosten var fräsch och med det mesta man kan önska sig.

Tack par1964
Omdömet skrevs 23 maj 2018 från mobil enhet

Hade aldrig bott på Sheraton i Sverige förut så jag valde det för en övernattning häromåret, delvis också för det praktiska läget.
Lång kö till incheckningen trots att det var en vanlig vardag och inte turistsäsong. Har sett både betydligt bättre och betydligt sämre hotellrum men det fyllde sin funktion och fanns inget att klaga på. Frukosten var bra. Personalen jag kom i kontakt med i frukostmatsalen talade bara engelska - lite märkligt när man är i Sverige. Allt som allt var det en OK hotellvistelse men med en aning opersonlig atmosfär och i min värld inte riktigt värt det relativt höga priset.

Tack KimiK48
SheratonStockholm, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2018

Bäste KimiK48,

Tack för din feedback här på TripAdvisor. Vi är glada för att du valde att bo här hos oss och önskar att vi hade levt upp till dina förväntningar, vilket vi inte gjorde denna gång.

In- och utcheckning kan ibland ta lite längre tid när hotellet är fullbokat och det befinner sig många gäster samtidigt i lobbyn. Vi är ledsna för att du fick vänta länge på din tur.
Hos oss arbetar många olika nationaliteter vilket gör att vi kan erbjuda en bra språkservice, vilket är fantastiskt värdefullt. Alla som arbetar på hotellet har inte hunnit bli flytande i svenska språket ännu, men vi arbetar för att de ska bli det så småningom.
Det är uppenbart att du inte är helt nöjd med din upplevelse och vi hoppas på att få en ny chans framöver.

Vänliga hälsningar,
Lars van der Most
VD

Omdömet skrevs 16 maj 2018 från mobil enhet

Vi bodde en helg i början mitten av maj
Uppgraderade till en svit på sjunde våningen med utsikt.
Rummet bestod av ett tv rum och ett större sovrum med utsikt och en sitt grupp.
Liten men ok toalett.
Sviten kändes lite daterad men utsikten och storleken förlät alla små skavanker.
Frukosten är riktigt bra och den kan ingen klaga på.
Åt även två middagar på hotellet och dom var riktigt bra.
Kändes Att alla var på tå och ville göra sitt bästa för oss gäster.
Använde även parkeringsservice och det känns bra att ha bilen säkert förvar.
Hotellet skulle säkert behöva en rustning men med en possitiv och serviceinriktad personal känns det ända som five stars..
Tack för en trevlig helg.
Och det var dyrt men det var det värt

Tack Svonplaten
Omdömet skrevs 15 maj 2018 från mobil enhet

Fattar inte hur ett sådant känt hotell försöker bluffa med gästernas betalningarvi fick t r e betalningar avdragna på kontot isf en, strax över tre tusen mer än vad vi skulle betala-och så har receptionen mage att tala om att pengarna kommer tillbaka på vårt konto om några dagar.....får vi räntan?
Aldrig mera Sheraton

Tack Leontina Ö
SheratonStockholm, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2018

Bästa Leontina Ö,

Vi är ledsna över att ert besök här hos oss ledde till en sådan stor besvikelse och vi ber om ursäkt för det inträffade.

Det är tråkigt att det blev så här för er och vi hoppas innerligt att situationen är löst. Detta ska inte hända och vi ser över våra rutiner och undersöker vidare hur det gick till. Ni får gärna ta kontakt med oss om det är något vi kan göra just nu.

Återigen, vi ber om ursäkt.

Med vänlig hälsning,
Lars van der Most