Omdömet skrevs 30 juli 2019

Mycket fin service trots svårarbetat för personalen. Inte mycket störningar från gatan trots att hotellet ligger mitt i Gamla Stan. De ursprungliga bjälkarna och tak, golv och väggar får mig att känna mig som en av alla de många andra som bott här under århundradena.

Rumstips: Var inte rädd för trånga branta trappor om du vill bo högt.
Datum för vistelsen: juli 2019
Tack kickio2018
Omdömet skrevs 15 maj 2019 från mobil enhet

Att få bo i ett historiskt hotell förhöjde upplevelsen för hela vår resa avsevärt. Smakfullt inrett, mysig frukostmiljö och mycket trevlig personal. Kommer väldigt gärna tillbaka igen. Mvh Natalia och Katarina från Göteborg

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack natalia H
Omdömet skrevs 6 mars 2019

Mycket charmigt och mysigt hotell i gammal byggnad. Litet och familjärt. Lugnt läge. Fantastiskt omtänksam personal som fångade upp våra önskemål innan vi ens hade uttryckt dem. Frukosten var utsökt - allt vi önskade fanns. Rekommenderar verkligen detta hotell om man vill ha en hotellupplevelse som skiljer sig från den vanliga.

Rumstips: Det finns ingen hiss. Har du trötta ben kan det vara klokt att inte bo högst upp. Bagaget bärs till rummet av personalen.
Datum för vistelsen: mars 2019
Tack Voyage67309618064
SvenVintappare, Hotelldirektör på Hotell Sven Vintappare, svarade på det här omdömetSvarade 7 mars 2019

Hej.

Vad roligt att ni trivdes och att ni uppskattade vår duktiga personal! Ni är varmt välkomna tillbaka.

Hälsningar,

Omdömet skrevs 4 februari 2019

Eftersom vi älskar gammaldags charm så letade vi specifikt efter sådana hotell, och detta är mitt i prick. Branta trappor och lutande golv - vi älskar sådant! Vi hade ett hörnrum med flera fönster, så det var ljust och trevligt. Sköna sängar och helt OK frukost.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack snookieswede
SvenVintappare, receptionist på Hotell Sven Vintappare, svarade på det här omdömetSvarade 18 februari 2019

Käre Gäst,

Tack snälla för de fina orden, de betyder mycket för oss! Varmt välkomna tillbaka!

Med vänlig hälsning,
Hotel Sven Vintappare

Omdömet skrevs 30 januari 2019

Charmigt och hemtrevligt. Bra centralt läge. Ett riktigt boutique-hotell utan att gå till överdrift. Tänk inte Hilton men kom ihåg att du besöker gamla stan och bor i ett 1600-tals hus. Din övernattning blir en del av upplevelsen.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Cruiser57824321069