“Magiskt-toppklass”

Rankad som nr 16 av 3 385 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Höga förväntningar som överträffades! Fantastisk mat och en service som slår det mesta! Hummer o kalventrecote- världsklass- och med Kent i högtalarna kan det inte bli fel! Inga vita dukar o stram service utan bara skön stil o jäkligt god mat! ”Välj något som ser gott ut på menyn och vi lovar att det smakar ännu bättre på tallriken”
WOW!!!

Datum för besöket: maj 2021
Tack peterhedlund66

Omdömet skrevs 6 maj 2021 från mobil enhet

Käkat lunch två helger i april och upplägget är detsamma som på kvällen! Alltid bra! Härlig personal och mat som får en att vilja återkomma!

Datum för besöket: mars 2021
Tack Torarv
Omdömet skrevs 4 maj 2021 från mobil enhet

God mat men lite nonchalant och blasé personal. Tyvärr upplevde vi att personalen inte alls matchar den höga kvalité som maten håller. De rekommenderar alltid den dyraste rätten på menyn, ser besvikna ut om man ”bara” vill ha ett glas vin till maten eller tackar nej till att beställa dessert. Vi fick en känsla av att vi inte riktigt var välkomna. Vi har gett dem två chanser nu och det får nog räcka. Synd, för maten är bra och priserna rimliga, men ett restaurangbesök är ju mer än bara maten.

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack Appleferry
Omdömet skrevs 11 mars 2021 från mobil enhet

Gudagott!
Hade höga förväntningar när jag kom hit på både mat och atmosfär. Vi provade flera olika rätter från både för- huvud o efterrätter. Alla var supernöjda och jag kan verkligen rekommendera hummern till förrätten och ankan eller renen till huvudrätten. Smakerna var så fint komponerade tillsammans och det verkligen gifte sig i munnen. Proffsigt rakt igenom från att vi kom till vi gick. All cred till detta ställe!!

Datum för besöket: mars 2021
Tack jonasl58
Omdömet skrevs 9 januari 2021

Äntligen var det vår tur att besöka Lilla Ego. I en avslappnad rustik lokal med delar av menyn uppskrivna på väggarna sitter vi bekvämt mitt i lokalen. Till förrätt väljer jag den råstekta hummern som också var kvällens absoluta höjdpunkt. Omsluten av en sval avokadokräm finner vi hummern som gör sig oerhört bra med den ljusa hummersåsen. Varje tugga smakar underbart och upplevelsen förhöjs ytterligare med hjälp av Rieslingen som servitrisen rekommenderade.

Varmrätten består av röding tillagad till perfektion med tillbehör som syrad grädde, blodgrape, chili och kålrabbi, en för mig helt ny smakupplevelse som är en fröjd att utforska.
Avslutningsvis beställer vi in drömdesserten som består av härlig glass, krispig botten med smak av drömkakor och maräng.

Lilla Ego slår igenom alla mina förväntningar med råge och med en självsäkerhet levererar de rätt efter rätt på ett utmärkt vis, förgyllt av servitörer och kockar som brinner för vad de gör.
Betyget landar på ett självklart 5/5 stjärnor och jag kan helhjärtat rekommendera Lilla Ego till samtliga som är nyfikna på vad de har att erbjuda.

Datum för besöket: januari 2021
1  Tack Vacationer692900

Resenärer som tittade på Lilla Ego tittade också på

Besökt Lilla Ego? Berätta vad du tyckte!