“Trots smärre nedgång fortfarande väldigt bra”
Omdöme om Lilla Ego

Lilla Ego
Rankad som nr 15 av 3 400 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

Som relativt återkommande gäster på Lilla Ego har vi noterat en mindre nedgång i hur vi upplever helhetsupplevelsen. Maten är fortfarande fantastiskt god och tonfisken vi åt till förrätt kan vara bland det bästa vi ätit.

Tror att den lilla nedgången ligger i mjukvaran, alltså personalen. Det verkar som en del av serveringspersonalen har slutat och det märks. De som arbetar idag är fortfarande väldigt bra men inställningen känns lite påklistrad och ögat för detaljer saknas.

Som exempel serverades öl (”Lilla Ego”) som hade gått ut för två månader sedan, det hade aldrig inträffat tidigare. Ölen smakade så klart bra och det är ingen fara eftersom bäst före inte innebär dålig efter.

Missförstå mig inte, Lilla Ego serverar fortfarande fantastiskt god mat som också är mycket prisvärd. Lite finare bubbel, ö till maten, trerätters, kaffe och dessertvin landade på drygt 1000 kr per person!

Men något har som sagt hänt med helhetsupplevelsen och resultatet av detta är att Lilla Ego inte längre är nummer 1 i Stockholm...

Risken med att vänja sig vid det som är perfekt är att det som är bra upplevs som sämre, och därför rekommenderar jag ändå Lilla Ego till er som vill avnjuta riktigt god mat. Bord släpps tre månader i förväg men det går att få drop in-platser om man kommer strax före öppning, vilket är 17:00.

Datum för besöket: februari 2020
3  Tack sthlminmyheart

Omdömet skrevs 4 februari 2020

Otrolig mat och inspirerande personal. Billiga priser om man ser vad man får. Personal som är just där när man vill, Bra val av vin från personalen och mysig lokal. Ses snart igen. Toppbetyg.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 631fredrikt
Omdömet skrevs 29 januari 2020 från mobil enhet

Fantastisk mat och bra service. Avslappnad och mysig restaurang! Gå hit och njut! Höga smaker och vackra rätter!

Datum för besöket: januari 2020
Tack marcush872
Omdömet skrevs 28 januari 2020

Lilla Ego har verkligen hittat en balans mellan smaker, omgivning och service. Maten var supergod, bäst i Stockholm

Datum för besöket: juli 2019
Tack gunnarfrykfors
Omdömet skrevs 19 januari 2020 från mobil enhet

Bästa jag ätit på väldigt länge, om inte det bästa jag ätit någonsin! Åt råraka med löjrom och oxrygg. Skitbra service och bra viner!

Datum för besöket: januari 2020
Tack Fromm83

Resenärer som tittade på Lilla Ego tittade också på

Besökt Lilla Ego? Berätta vad du tyckte!