“Det här vill jag rekomendera!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 12 sidor till!
Rankad som nummer 5 av 154 hotell i Stockholm
Omdömet skrevs april 25 2016

Underbar atmosfär, med fantastisk personal som får oss att känna oss så välkommen och omhändertagna.. Här skulle jag gärna bo igen. Rummen är smakfullt inredda och man behöver inte sakna något. Kul att man bevarat den gamla innergården på ett så fantastiskt sätt.

• Bodde här: April 2016, reste med familjen
Tack maddelange
HotelKungstradgarden, Chef Concierge på Hotel Kungsträdgården, svarade på det här omdömetSvarade juni 15 2016

Bästa maddelange,

Vilken otroligt härlig recension du har skrivet och det uppskattas verkligen att du tog dig tiden att skriva den. Det är alltid glädjande att höra ifrån nöjda gäster och vi ser verkligen fram emot att ha dig boende hos oss snart igen.

Med varma hälsningar,

Omdömet skrevs april 23 2016

Ett hotell med en fantastisk atmosfär med trevlig och hjälpsam personal. Rummet kändes fräscht och nytt. Restaurang och br i en mysig levande miljö med bra meny och trevlig personal. Frukosten perfekt!

• Bodde här: April 2016, reste i arbetet
Tack P9443UMmichael
HotelKungstradgarden, Chef Concierge på Hotel Kungsträdgården, svarade på det här omdömetSvarade juni 14 2016

Käre P9443UMmic,hael,

Det är väldigt kul och trevligt att höra att du trivdes så bra hos oss, samt uppskattade alla aspekter av vårt hotell. Jag vill tacka dig för att du tog dig tid att skriva din recension, något som är väldigt uppskattat av alla i personalen.

Vi hoppas att vi får förmånen att välkomna dig åter till Hotel Kungsträdgården inom en snar framtid!

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs april 16 2016

Fantastiskt läge mellan Gallerian och Kungsträdgården. Mycket litet rum utan utsikt som dock var både elegant, rent och genomtänkt. En stor säng och en kristallkrona som enda möblering. Frukosten var perfekt med bra utbud och fräscht upplägg. Ett personligt hotell dit jag gärna återvänder såväl privat som i tjänsten.

• Bodde här: April 2016, reste i arbetet
Tack jag987

Bästa jag987,

Jag vill framföra min tacksamhet för att du tog dig tiden att skriva dina fina recension och det är glädjande att höra att du trivdes hos oss. Det är lika glädjande att höra att du vill återvända till oss och vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka till Hotel Kungsträdgården.

Varma hälsningar,

Omdömet skrevs mars 19 2016 från mobil enhet

Nära till nästan allt. Ett par minuter från Operan - perfekt efter en kulturkväll. Mycket vacker byggnad med snygga och välplanerade små rum. Härlig personlig känsla. Personal som var uppmärksam och vänlig. Variationsrik frukost med några överraskningar. Återkommer gärna

Bodde här: Mars 2016, reste med familjen
Tack LeifAke
HotelKungstradgarden, Chef Concierge på Hotel Kungsträdgården, svarade på det här omdömetSvarade april 21 2016

Bäste Leif S,
Det är väldigt kul att höra att ni hade en härlig vistelse hos oss och jag vill tacka för att du tog dig tiden att skriva din recension. Jag och mina kollegor hoppas vi får förmånen att ha dig som gäst igen, inom en snar framtid.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs mars 15 2016 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell med bra personal. Flera nya men hög servicegrad . Fint rum, trevliga detaljer och god frukost. Tillhörande restaurang som även erbjuds som room service . Enda negativa var att priset var mycket högre om man bokade direkt på hotellet, att boka via nätet var 30% billigare. Onödigt krångligt.

Bodde här: Mars 2016, reste ensam
Tack TuristenN

Bästa Turisten N,

Tack för att du tog dig tid att skriva din recension och det är kul att höra att du trivdes hos oss, så vi ser naturligtvis framemot att ha dig som gäst hos oss snart igen.

Gällande det du skriver om att det skulle vara dyrare att boka via vår hemsida eller direkt över disk stämmer naturligtvis inte; vi garanterar alltid lägsta pris om bokningen går direkt via oss!

Med bästa hälsningar,

Hotel Kungsträdgården

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Stockholmhotell
At Six
Miss Clara by Nobis
Nr 7 av 154 i Stockholm
570 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Kungsträdgården? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Kungsträdgården

Adress: Västra Trädgårdsgatan 11B | Kocksgränd 1, Stockholm 111 53, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 5 av 154 hotell i Stockholm
Prisklass: 1 417 kr - 3 249 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Kungsträdgården 4*
Antal rum: 94
Hotellets officiella beskrivning:
Hotel Kungsträdgården - The King's Garden Vi är mycket stolta över att vara ett privatägt, fristående hotell som huserar i en fastighet med anor från 1600-talet. I och med risken för brand revs trähuset i mitten av 1700-talet och därefter byggdes det palatsliknande hus som står här idag. Vi har vårdat arvet väl och erbjuder idag 94 individuellt dekorerade rum i klassisk gustaviansk stil, innergård byggd i flera etager med restaurang och bar, Brasserie Makalös, samt gym och bastu. Konferens- och eventmöjligheter finns nära hotellet. Varmt välkomna önskar vi dig till Hotel Kungsträdgården. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, HRS, Ebookers, Expedia, Hotel.de, TripOnline SA, Agoda och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Kungsträdgården. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?