“Väldigt trevligt och personligt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 12 sidor till!
Rankad som nummer 5 av 154 hotell i Stockholm
Omdömet skrevs mars 7 2016

En positiv överraskning. Om än små så väldigt ombonade och mysig rum på absolut bästa läget. Mycket proffsig och personlig service. Ett personligt och gemytligt hotel som jag gärna återvänder till igen!

Tips för att välja rum: Grym utsikt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2016, reste i arbetet
Tack mgubeke
HotelKungstradgarden, Chef Concierge på Hotel Kungsträdgården, svarade på det här omdömetSvarade april 12 2016

Bästa mgubeke,

Jag tack och bockar för den fina recensionen, det är verkligen glädjande att höra att du trivdes hos oss. Och med detta i åtanke så hoppas jag att det inte dröjer länge förrän vi får det stora nöjet att hälsa dig välkommen åter!

Med bästa hälsningar,

Omdömet skrevs februari 29 2016

Jag bodde en natt på Hotel Kungsträdgården och blev helt förälskad. Läget är fantastiskt och man gångsavstånd till hela innerstaden. Jag bodde i ett rum med utsikt över kungsträdgården och på kvällen kunde man tända brasan och bara sitta i fönster och lyssna på musik. Frukostbuffen var god och man sitter i en charmig resturang. Tyvärr han jag inte prova den på kvällen. Det bästa med detta hotell var sängen, badrummet och läget! Återvänder gärna.

Tips för att välja rum: Fint med utsikt mot parken
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2016, reste med vänner
Tack Daniela T

Bästa Daniela T,

Det är enormt glädjande att höra att du är så förtjust i vårt hotell, ett verkligen sant nöje att höra och jag tackar dig för att du tog dig tiden att dela dina härliga upplevelser.
Jag och mina kollegor ser fram emot att välkomna dig åter till oss, om inte för att bo så för att äta på Brasserie Makalös.

Med bästa hälsningar,

Omdömet skrevs februari 16 2016 från mobil enhet

Ett trevligt hotell nära till det mesta. Lite små rum kan jag tycka med för ett en natt eller två så duger det alldeles utmärkt. Fin innegård med restaurang, något vi inte han testa dock. Kungsträdgården ligger precis bredvid där du hittar restaurang TGI, promenadavstånd till Gamla Stan och tunnelbana.

Bodde här: December 2015, reste som ett par
Tack Fredrik_13
HotelKungstradgarden, Chef Concierge på Hotel Kungsträdgården, svarade på det här omdömetSvarade februari 17 2016

Kära Linda H,

Det är verkligen glädjande att få förmånen att ha så fina gäster som dig och jag är väldigt tacksam för att du tog dig tid att skriva din härliga recension. Vi ser verkligen framemot att ha dig som gäst snart igen!

Med varma hälsningar,

Omdömet skrevs februari 14 2016

Vi bodde i ett rum högst upp. Rummet var litet, men sängen var mycket skön att sova i. Såg mycket inbjudande ut. Frukosten var bra. Personalen var mycket trevliga och hjälpsamma. Hit kommer vi att åka flera gånger.

• Bodde här: Februari 2016, reste med vänner
Tack Teresa2210

Bästa Teresa2210,

Tusen tack för att du tog dig tid att skriva din recension och det är verkligen glädjande att höra att du trivdes hos oss! Jag hoppas innerligen att vi får nöjet att ha dig som gäst hos oss snart igen.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs februari 7 2016 från mobil enhet

Fantastiskt hotell centralt i Stockholm med makalöst bra service och personal med hjärtat på rätta stället! Små nyrenoverade mysiga rum helt lagom till mig! Frukosten var riktigt mysig och jättebra utbud! Jag kommer givetvis tillbaka till detta fantastiska hotell så snart jag är i Stockholm igen.

Bodde här: Februari 2016, reste med vänner
Tack Linda H

Kära Linda H,

Med varma hälsningar,

Hotel Kungsträdgården

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Stockholmhotell
At Six
Miss Clara by Nobis
Nr 6 av 154 i Stockholm
569 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Kungsträdgården? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Kungsträdgården

Adress: Västra Trädgårdsgatan 11B | Kocksgränd 1, Stockholm 111 53, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 5 av 154 hotell i Stockholm
Prisklass: 1 429 kr - 3 224 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Kungsträdgården 4*
Antal rum: 94
Hotellets officiella beskrivning:
Hotel Kungsträdgården - The King's Garden Vi är mycket stolta över att vara ett privatägt, fristående hotell som huserar i en fastighet med anor från 1600-talet. I och med risken för brand revs trähuset i mitten av 1700-talet och därefter byggdes det palatsliknande hus som står här idag. Vi har vårdat arvet väl och erbjuder idag 94 individuellt dekorerade rum i klassisk gustaviansk stil, innergård byggd i flera etager med restaurang och bar, Brasserie Makalös, samt gym och bastu. Konferens- och eventmöjligheter finns nära hotellet. Varmt välkomna önskar vi dig till Hotel Kungsträdgården. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Ebookers, HRS, TripOnline SA, Expedia, Hotel.de, Agoda och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Kungsträdgården. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?