Spara
Höjdpunkter från omdömen
Det fanns fjärilar iallafall

Vi åkte hit ursprungligen för att titta på fåglar. Inga fåglar hittades, men det var faktiskt vårt ... läs mer

Omdömet skrevs 20 augusti 2021
alwie1337
Jarfalla, Sverige
från mobil enhet
Barnen gillade det!

Är Fjärilshuset stort? Nej det är det inte. Är kommer man se jättemånga fjärilar? Nä, men de man ... läs mer

Omdömet skrevs 12 juli 2021
JessChGu
Stallarholmen, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 284 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Stockholm
från 32,15 US$
från 23,54 US$
från 53,68 US$
Omdömet skrevs 14 maj 2021 från mobil enhet

Helt okej för vuxna, säke
rt superkul för barn. En del stora fjärilar och massor av dvärgvaktlar springandes vid fötterna på en. Även ett större akvarium med revfiskar och hajar. Hade varit en angenäm upplevelse om det inte vore för skrikande lekande barnen överallt. Skulle således inte rekommendera detta resmål för vuxet sällskap, dock ej avråda.

Datum för upplevelsen: maj 2021
Tack 466gabriellab
Omdömet skrevs 22 oktober 2020

Dålig kraftigt överprisad mat som smakade dålig vägkrog. Vi ångrade oss efter det och gick inte ens in. Killen som sålde mat var dock trevlig.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack kristino532
Omdömet skrevs 14 september 2020 från mobil enhet

Besök aldrig detta eländiga ställe. Inte ens om det var gratis är det bör ett besök. Smutsiga lokaler. Slitet skick. Smutsigt vatten så man inte ser fiskarna. Några stackars instängda sköldpaddor och fåglar som springer runt inomhus. I övrigt är det mest plastfigur som hänger i taket. Finns ingen som helst interaktivitet för barnen. På 20 minuter är man igenom och då har barnen velat gå hem redan efter 10 minuter.

Pinsamt!

Datum för upplevelsen: september 2020
1  Tack rasmusd2013
Omdömet skrevs 31 juli 2020

Tyvärr dyrt, syrefattigt längst in och ganska tunt med djur att se.
Regnskogen var fin med små rockor och enstaka stora fjärilar som flyger förbi (inget myller av fjärilar).
Inne vid hajtanken är glaset ganska skitigt(Eller vattnet grumligt?) vilket gör sikten väldigt begränsad, särskilt i djupled.
I övrigt finns enstaka akvarium med korallrevsfiskar, samt något med sjöborre/sjöstjärna och manet.
Inre delen av Fjärilshuset är väldigt varmt och känns som det knappt finns syre. Taket är sänkt med mörkt tyg för att få en mörk känsla, vilket troligen försämrar ventilationen...(?). Ingen folkstorm denna dag då det är pandemitider. Barnen springer igenom utställningen på 20-30 minuter. Inträdet känns lite väl mastigt men det är vad man får räkna med.
En spontan utflykt för 2 vuxna, 2 barn, med lunch för 3 (en vuxen + torra barnpannkor till Barnen)= 1100kr...

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack Maria_m_e_trip
Omdömet skrevs 27 juli 2020

Jag har aldrig varit här förut, såg fram emot att få se mängder med fjärilar på Haga. Bara det låter så romantiskt. Men vafan. Svindyrt inträde. Nergånget och omoderna lokaler som har sett sina glansdagar. Besöket tog 28 minuter.

Mycket få fjärilar. Fiskar i algfyllda akvarier och ensamma grodor i allt för små terrarier.

Synd.

Datum för upplevelsen: juli 2020