Spara
Höjdpunkter från omdömen
Det fanns fjärilar iallafall

Vi åkte hit ursprungligen för att titta på fåglar. Inga fåglar hittades, men det var faktiskt vårt ... läs mer

Omdömet skrevs 20 augusti 2021
alwie1337
Jarfalla, Sverige
från mobil enhet
Barnen gillade det!

Är Fjärilshuset stort? Nej det är det inte. Är kommer man se jättemånga fjärilar? Nä, men de man ... läs mer

Omdömet skrevs 12 juli 2021
JessChGu
Stallarholmen, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 284 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Stockholm
från 32,07 US$
från 23,48 US$
från 53,33 US$
Omdömet skrevs 22 oktober 2020

Dålig kraftigt överprisad mat som smakade dålig vägkrog. Vi ångrade oss efter det och gick inte ens in. Killen som sålde mat var dock trevlig.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack kristino532
Omdömet skrevs 14 september 2020 från mobil enhet

Besök aldrig detta eländiga ställe. Inte ens om det var gratis är det bör ett besök. Smutsiga lokaler. Slitet skick. Smutsigt vatten så man inte ser fiskarna. Några stackars instängda sköldpaddor och fåglar som springer runt inomhus. I övrigt är det mest plastfigur som hänger i taket. Finns ingen som helst interaktivitet för barnen. På 20 minuter är man igenom och då har barnen velat gå hem redan efter 10 minuter.

Pinsamt!

Datum för upplevelsen: september 2020
1  Tack rasmusd2013
Omdömet skrevs 31 juli 2020

Tyvärr dyrt, syrefattigt längst in och ganska tunt med djur att se.
Regnskogen var fin med små rockor och enstaka stora fjärilar som flyger förbi (inget myller av fjärilar).
Inne vid hajtanken är glaset ganska skitigt(Eller vattnet grumligt?) vilket gör sikten väldigt begränsad, särskilt i djupled.
I övrigt finns enstaka akvarium med korallrevsfiskar, samt något med sjöborre/sjöstjärna och manet.
Inre delen av Fjärilshuset är väldigt varmt och känns som det knappt finns syre. Taket är sänkt med mörkt tyg för att få en mörk känsla, vilket troligen försämrar ventilationen...(?). Ingen folkstorm denna dag då det är pandemitider. Barnen springer igenom utställningen på 20-30 minuter. Inträdet känns lite väl mastigt men det är vad man får räkna med.
En spontan utflykt för 2 vuxna, 2 barn, med lunch för 3 (en vuxen + torra barnpannkor till Barnen)= 1100kr...

1  Tack Maria_m_e_trip
Omdömet skrevs 27 juli 2020

Jag har aldrig varit här förut, såg fram emot att få se mängder med fjärilar på Haga. Bara det låter så romantiskt. Men vafan. Svindyrt inträde. Nergånget och omoderna lokaler som har sett sina glansdagar. Besöket tog 28 minuter.

Mycket få fjärilar. Fiskar i algfyllda akvarier och ensamma grodor i allt för små terrarier.

Synd.

Tack PeppeJ1
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Äntlige blev det av! Efter flera års planeringar att besöka Fjärilshuset, kom man äntligen iväg.
Fjärilshuset och Haga Ocean är två besök i ett. Man betalar en biljett för båda. Man ska komma dit vid öppningen när det inte är mycket folk och man kan i lugn och ro titta. Dock är det ett väldigt populärt med barnfamiljer så det kan bli extra mycket folk och inte så lugnt.
Fanns många fjärilar och det finns matstationer för dem vilket gör att man lätt kan finns fjärilar. De flesta dyker upp vid lunch då när solen skiner i Fjärilshuset. Ganska fuktigt, man fryser inte. Finns små fåglar som vandrar. Se upp att inte trampa på dessa!!!
Haga Ocean kan man främst se hajar. Dock så borde man ha en bänk eller två framför det stora akvariet. De flesta människor håller sig länge med fjärilar och man kan bra och länge titta på hajar och fiskar och koraller, m.m.
Nu med corona är det lite rörigt med kösystemet och man skickas hit och dit i kassan.
Finns restaurang. Enkelt men lite för dyrt. En rolig museishop.

Tack Petra H