“Trevligt tapas-ställe”

Ramblas Mariatorget
Rankad som nr 174 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Spanskt
Område: Södermalm Område

Trevligt ställe, bra tapas, mängder med smårätter at välja mellan. Prisnivå mellan 70-110. Vi delade på flera olika. Ca 3-4 per person.

Datum för besöket: september 2019
Tack 183malinb

Omdömet skrevs 21 augusti 2019 från mobil enhet

Har inte varit här på ett halvår och såg verkligen fram emot besöket. Lite ny inredning och nyheter på menyn.
Vi köpte in en 4-5 olika per man och ingen blev besviken här inte. Lika j-a bra som alltid. Ett måste någon gång i livet. Bra viner och god öl.

1  Tack LasseO14
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Bra och snabb service. Maten var dessvärre inte lika bra som sista gången vi var var här. godkänt ändå och vi kommer att komma tillbaka. Minus för deras crema catalana som kändes gammal. Lagom ljudnivå och personal som är trevlig och bryr sig om kunden.

Tack 755adolfoc
Omdömet skrevs 4 augusti 2019 från mobil enhet

Kanske den bästa tapas jag har ätit, fantastikt gott, finns något för alla smaker. rekommenderas starkt.

Tack PGDStockholm
Omdömet skrevs 19 juli 2019

Ramblas Mariatorget är en tapasrestaurang med ambitioner, men det finns flera saker som bör utvecklas för att det ska bli en fyra i betyg.

Jag åt fyra vegetariska tapas - dessa var överlag goda men ett par av dem kan förbättras: Vitlöksbröden (32 kr) smakar verkligen vitlök och är mycket goda och prisvärda. "Taco Vegetariano" (66 kr) var dock något av en besvikelse - tacoskalen var kalla och inte av majs utan av något risliknande, emellertid var guacamolen som skalen var fyllda med mycket god och krämig - men ändå: "Taco Vegetariano" rekommenderas inte. Potatisarna med aioli (49 kr) var goda: potatisarna var lagom friterade och salta, men aiolin var alltför fet och ospännande.
Den friterade chévren (65 kr) är dock alldeles utsökt: lagom friterad och chevrén inuti frityren är underbart krämig - rekommenderas varmt.

Till efterrätt åt jag en mycket god chokladfondant (66 kr) (en liten chokladbakelse med varm chokladsås inuti) med grädde, vaniljglass och passionsfruktskärnor. Chokladfondanten var mycket god och välkomponerad.

De goda tapasen är väldigt goda men det finns tyvärr alltför många som är mindre bra och det gör att helhetsupplevelsen av maten var sådär. Priserna är på en moderat nivå och de goda tapasen är prisvärda.

Det finns ett rikt utbud av olika tapassorter: vegetariska, med fisk och skaldjur, med kött och mindre tilltugg (till exempel oliver eller rostade mandlar). Det finns även två maträtter på menyn - paella (192 kr) och entrecote (204 kr).

Servicen är okej - personalen är trevlig och uppmärksam men gjorde ett misstag runt efterrätten: en annan i mitt sällskap hade beställt en espresso - denna espresso dök aldrig upp varvid personen påpekade detta för personalen. Snart därefter kom espresson och personalen sa att de skulle bjuda på den (mycket bra!) på grund av den blev bortglömd. Men när sedan notan kom var denna espresso ändå med på den!
Det tar lagom lång tid att få maten.

Miljön på Ramblas Mariatorget är mysig, ombonad och riktigt spansk. Det är trevligt och inbjudande. Lokalen är stor och uteservering finns.
Jag rekommenderar att man bokar bord då Ramblas Mariatorget är en populär restaurang.

Ramblas Mariatorget ligger på den mysiga Sankt Paulsgatan nära Mariatorget på Södermalm. Närmsta tunnelbanestation är Mariatorget (röda linjen, uppgång mot Mariatorget).
Den fantastiska tapasrestaurangen R Madrid ligger på Hornsgatan runt 200 meter från Ramblas Mariatorget och är att föredra framför Ramblas Mariatorget.

Ramblas Mariatorget är mysigt och har goda ambitioner men tapasen och servicen når inte hela vägen fram.

Datum för besöket: juli 2019
1  Tack Isepise

Resenärer som tittade på Ramblas Mariatorget tittade också på

Besökt Ramblas Mariatorget? Berätta vad du tyckte!