Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 18 juni 2017

1: Läget fungerar bra, gångavstånd till det mesta och en ljuvlig utsikt över flera delar av Stockholm om man sitter ute på däck.
2: Incheckningen var katastrofal. Som nr tre i kön fick jag ändå vänta i en halvtimme, minst. Även för mig tog det tid, antingen är bokningssystemet värdelöst eller så kan man inte hantera det. Att bara en kortläsare fungerade är ju ingen ursäkt, bara att erbjuda betalning vid check out. Det var ingen munter stämning i kön.
3: Rummet - jag fick rummet längst fram i fören. Delad toalett, alltså två rum med toaletten i mitten som rummen delar på, det fungerade bra. Inget fönster, bara en fotbollsstor rund fönsterlucka. Sängen var hård, bara en skumgummimadrass, kunde varit bättre. Taket hade börjat lossna och hade tejpats fast. Toaletten fungerade bra men det luktade starkt av urin om man inte lämnade lyset på (då tydligen fläkten gick). Vattnet i duschen rann nästan bara ut men det fanns varmvatten och den gjorde det den skulle. Dörren till toa/dusch var naturligtvis murken längst ner p.g.a vattnet. Det var mycket lyhört rent generellt och speciellt toa/duschbesök lät mycket då det var så litet. Det fanns ingen tv på rummet och wifi:t fungerade bara halvdant.
4: Frukosten var liten men ganska fräsch, bortsett brödet som var extremt torrt, i alla fall min första morgon, testade det inte efter det. Kaffet var mycket bra och jag klarade mig riktigt bra på filmjölk (laktosfri) med sylt och flingor samt kokt ägg.
5: Skybar - följde med på Skärgårdsturen och köpte både öl och hamburgare i baren. Inget att klaga på där, tvärtom, en eloge till personalen som var mycket bra.
6: Personalen kändes som om de gjorde vad de kunde men kanske hade de inte full koll. Däremot var de trevliga och mycket serviceminded.

Man måste förstå att det är en båt man ska bo på och att detta är lite speciellt. Det är fantastiskt charmigt och man får leva med att det är lite slitet och gammalt men det behövs en upprustning på båten. Murkna dörrar och upptejpade tak är lite för slitet för i alla fall min smak, även om jag bara betalade drygt 600 kr/natt. Ett stort plus var att man som gäst fick följa med på Skärgårdsturen, den var jättetrevlig och jag fick verkligen se en annan del av Stockholm. Ska jag bo på Birger Jarl igen får det bli i ett dyrare rum med förhoppningsvis bättre standard. Det som räddade denna vistelse var utflykten.

• Restyp: Reste ensam
Tack Brosabirger
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Vid påstigning står en tjej som inte har någon aning om var vi ska gå, när vi kommer dit för att äta. Irrar omkring på båten, stöter på fler sällskap som undrar var man ska gå för att äta den förbokade brunchen. Springer till slut på en kille som jobbar där och hänger på honom. Ställer mig i baren, betalmaskinen fungerar inte och man skyller på det dåliga vädret. Kvinnan framför mig frågar om brunchen, får veta att det erbjuds en grilltallrik. Den amerikanska brunchen som såldes på let's deal och som vi köpt, existerar inte. Den arroganta bartendern skyller på let's deal. Fått veta att vi ska få mat när vi lämnar kajen kl 12. När vi kommer tillbaka 14.15 (turen skulle hålla på till 15) har vi fortfarande inte fått mat. Under tiden har vi påmint, vist upp vår kod tre gånger, frågat och ändå inte fått någon mat. Personalen var oerhört icke-serviceminded! När vi påpekar att vi snart är tillbaka i hamn och undrar om vi får vår mat innan fick vi tillbaka att vi inte alls var tillbaka i hamn... vi la till bra precis 10 min efteråt. Allt skylldes på let's deal och att de inte fått all info, saknade grejer etc... Helt ärligt - jag skiter i det! Jag har köpt en brunchkryssning hos er och ni har ju uppenbarligen gett info till let's deal om vad som ska ingå... ingenting av det stämde. Så oerhört värdelöst! Personalen var rent ut sagt sämst med tanke på deras bemötande. Pinsamt! Deras inkompetens drabbade inte bara oss utan vi var flera sällskap. Mitt tips och min rekommendation till de som funderar på att äta (eller sova) här - gör det inte!

2  Tack thezzyy
Omdömet skrevs 4 juni 2017 från mobil enhet

Vi hade bokat en brunch kryssning genom lets deal ett särskilt datum. När vi kom fram fick vi veta att det inte skulle vara någon brunch. Istället erbjöd dom bbq a la carte för betalning.
Personalen kunde inte uppge varför det var inställt och hade inte skickat ut info om detta. Jag hade försökt Maila båten på två olika e-post innan för att dubbelkolla utan svar. Personalen var dessutom otrevlig och framstod extremt bakfulla.

1  Tack Pathfinder659899
Omdömet skrevs 21 maj 2017

M/S Birger Jarl är en utmärkt bidgetövernattning i Stockholm
Du kan välja på olika hytter med eller utan dusch och fönster.
Vill du slippa sängarna över varandra kan du välja superior hytten.
Det är rent och en pittoresk omgivning på en båt från 50-talet.
Frukosten är riklig och serveras i den anrika restaurangen med vita dukar på borden.
Båten ligger bakom Slussen .
Hit går tunnelbana och många bussar.
Kör du bil kan du parkera på Stigbergsgaraget som ligger 140 trappsteg upp från båten.

Rumstips: Om du vill ha sängarna bredvid varandra måste du välja en superior hytt.
Datum för vistelsen: maj 2017
1  Tack SwedenAnne
Omdömet skrevs 3 maj 2017

Man får vad man betalar för. Båthytt med egen dusch och toa. En fläkt eller motor som lät mycket störde nattsömnen. Frukostmatsalen var full söndag morgon. Personalen hann inte fylla på faten och brygga kaffe och vi fick sitta i en kall sal långt från den urplockade buffén. Men personalen (både reception och servering) var trevliga och hjälpsamma.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack MarionLund