“Naturskön turistfälla…”

Karamellan på Drottningholm
Rankad som nr 76 av 149 Smått och gott i Stockholm
Beskrivning: Drottningholms slotts cafe ligger bekvämt alldeles bredvid slottet Vi har över tre hundra platser på vår uteservering. Vi har självservering. Maten som serveras är traditionell svensk och vällagad.

….som tar bra betalt. Vid entrén till slottet meddelandes att entrébiljetten ger rabatt vid köp på Karamellen. Uppvisande av entrébiljett lämnades utan åtgärd. Kanelbullen för 32 kr hade mera övergått till skorpa än en färsk bulle. Våfflan för 65 kr var ok.

Datum för besöket: augusti 2021
2  Tack vastervik04

Omdömet skrevs 4 augusti 2021

Caféet är placerat optimalt men fikat som går att köpa där är likadan som i vilken Espresso House eller liknande ställe som helst.
Och dessutom svindyr.
Personal verkar vara trött och oengagerad.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Azra B
Omdömet skrevs 26 december 2020

Fin lokal och miljö med "ohotat" läge vid Drottningholmslott, men fy vilken hemsk fika. Torrt fikabröd och ogott kaffe. Rekommenderas inte!

Datum för besöket: februari 2020
Tack 871jeanettel
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig miljö, personal och god mat. Bra vegetarisk rätt och strömmingen var mycket god. Prisvärt för att vara nära Stockholm.

Datum för besöket: juli 2020
Tack gunnarruberg
Omdömet skrevs 28 april 2020 från mobil enhet

Trots oinspirerad polarkaka blir helhetsintrycket en 4:a. Lax & pepparrotssmörgås med kaffe från två riktigt duktiga och proffsiga tjejer bakom disken gör hela upplevelsen.

Ett ljus i mörkret under ett mycket märkligt 2020...

Datum för besöket: april 2020
1  Tack 530ulfh

Resenärer som tittade på Karamellan på Drottningholm tittade också på

Ekerö, Stockholms län
Ekerö, Stockholms län

Besökt Karamellan på Drottningholm? Berätta vad du tyckte!