“Riktigt god pasta”

Corvina
Rankad som nr 8 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Deli, Italienskt, Vinbar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Vinbar och italiensk krog!!

Trångt lite bullrigt, varmt men snyggt och välkomnande. Riktigt bra och uppmärksam service. Och prisvärt! Rekommenderas!

Tack ReDiMare

Mycket mysigt och trångt. Vi fick vällagad mat där kocken inte sparat på grädde, ost och kärlek. Snabb och uppmärksam servitör. Vi kommer säkert igen.

Tack 506ceciliae

Trångt och varmt, men oj vilken mysig restaurang. Vi kände oss välkomna trots att vi var trettio minuter för tidiga.

Vi började med att dela på en Carpaccio Di Manzo coh en skål oliver.Till varmrätt åt vi Pasta Della Corvina och allt sköljdes ner med en flaska Dolcetto d`Alba. När vi lämnade restaurangen så konstaterade vi att vi var supernöjda med valet av både mat och dryck.

Det allra bästa med besöket var dock personalen. De var trevliga och uppmärksamma utan att vara det minsta påflugna eller insmickrande. Ett speciellt tack till kocken för den goda maten och till Alex för det trevliga bemötande.

Vi kommer gärna tillbaka!

Tack PontusFalk
Omdömet skrevs 25 augusti 2019

Bokade bord en lördagkväll kl 20, kom 20 min tidigare och fick bordet direkt.
Bra service med påfyllnad av vatten regelbundet, de tog hand om jackorna.
Litet och mysigt!
Maten ( tog pasta med gödkalv) var sååå god!
Fick rekommendation av passande vin, också det gott!
Rekommenderar verkligen Corvina Enoteca!

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack Josefine H
Omdömet skrevs 16 augusti 2019

Aldrig tidigare varit på Corvina men hädanefter kommer det att bli många besök! Litet, mysigt, fantastiskt trevlig personal, bra service. Vi åt pasta med gödkalv och svamp, så gott! Och ett mycket gott vin, rekommenderat av servitören. Inte billigt, inte jättedyrt, värt varje krona. Tänk att det finns ett sånt ställe i Gamla stan...! (annars mest turistfällor, min upplevelse)

Datum för besöket: augusti 2019
Tack undine5

Resenärer som tittade på Corvina tittade också på

Besökt Corvina? Berätta vad du tyckte!