“Mysig restaurang”

Corvina
Rankad som nr 10 av 3 767 Restauranger i Stockholm
Kök: Deli, Italienskt, Vinbar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Vinbar och italiensk krog!!

Bokade bord en lördagkväll kl 20, kom 20 min tidigare och fick bordet direkt.
Bra service med påfyllnad av vatten regelbundet, de tog hand om jackorna.
Litet och mysigt!
Maten ( tog pasta med gödkalv) var sååå god!
Fick rekommendation av passande vin, också det gott!
Rekommenderar verkligen Corvina Enoteca!

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack Josefine H

Omdömet skrevs 16 augusti 2019

Aldrig tidigare varit på Corvina men hädanefter kommer det att bli många besök! Litet, mysigt, fantastiskt trevlig personal, bra service. Vi åt pasta med gödkalv och svamp, så gott! Och ett mycket gott vin, rekommenderat av servitören. Inte billigt, inte jättedyrt, värt varje krona. Tänk att det finns ett sånt ställe i Gamla stan...! (annars mest turistfällor, min upplevelse)

Datum för besöket: augusti 2019
Tack undine5
Omdömet skrevs 14 juli 2019

Ett litet härligt hål i väggen som visar sig vara en underbar Italiensk restaurang med himmelska charkuterier, varmrätter, ostar och desserter. Och ett väl tilltaget vinutbud med viner inte bara från Italien. Och servicen var 100% felfri och proffsigt ut i fingerspetsarna. Så långt ifrån Svenskt som det går.

Datum för besöket: juli 2019
Tack 749tommyo
Omdömet skrevs 9 juni 2019 från mobil enhet

Första stoppet på vår mattur hamnade vi på Corvina. Mycket mysigt och trevligt ställe med grym kunskap på främst det Italienska köket o viner men de har även bra drycker från hela världen. Mycket trevlig personal.

Datum för besöket: juni 2019
Tack anderss605
Omdömet skrevs 6 juni 2019 från mobil enhet

Fantastisk kvalité och smak på chark och ost. Vinet det vita de rekommenderade var så gott och passande. Vi är så nöjda

Datum för besöket: juni 2019
Tack 681monicaj

Resenärer som tittade på Corvina tittade också på

Besökt Corvina? Berätta vad du tyckte!