2 personer tittar på det här hotellet
Preferred Hotels
Trip.com159 US$
Priceline162 US$
Omdömet skrevs 20 juni 2021 från mobil enhet

Mycket trevlig personal. Rummet var fräscht och välstädat. Inredningen var också fin. Frukosten hade allt man kan begära. Läget vid centralstationen och Arlanda express är perfekt. Högsta betyg. Ingenting att klaga på. Längtar redan tillbaka.

Datum för vistelsen: juni 2021
Restyp: Reste ensam
Tack Torbjörn P
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2021

Hej Torbjörn,

Stort stort tack för otrolig feedback. Det betyder så mycket för oss!

Jag hoppas att vi får chansen att välkomna dig tillbaka snart. Njut av sommaren och ha en fantastisk midsommar!

Allt gott,

Omdömet skrevs 14 juni 2021

Ett trevligt hotell med bästa läge och mycket fräscht rum, såväl som övriga lokaler.
Ett tips - en spegel där man kan se sig i helfigur, då vore det komplett.
Professionell personal med vänligt bemötande.
Frukosten var inte den största, men tillräcklig och innehöll det viktigaste för en bra frukost. Vällagad och god.
Vid frukosten dag två var det tyvärr väldigt många gäster.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack hsbsellen

Hej,

Stort tack för din feedback och vad härligt att höra att du verkar ha haft en fin vistelse.

Då vi haft mer gäster nu än på 1,5 år så försöker vi styra upp frukosten med slottider. Vi jobbar på att det ska bli ordning&reda och att vi ska ha mer spridning på våra gäster.

Helkroppsspegel hittar du i garderoben, så du får kika där nästa gång! :)

Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka och ha en undersommar sommar och midsommar!

Omdömet skrevs 25 maj 2021 från mobil enhet

Bodde i ett större de lux rum mot gatan. Receptionen fixade ett nytt rum till mig då jag tyckte det bokade var för mörkt och litet. Rekommenderar att bo mot gatan (trots lite mer ljud) då de andra har väldigt tråkig utsikt. Bor här för tredje gången då hotellet är extremt fräscht, super städning, snygg design, riktigt bra gym. Väldigt bra frukostbuffé, lite mindre men det bästa finns. Hjälpsam personal i receptionen! Minus under min vistelse: för varmt i rummet då sommar AC ej var igång. Tv apparater i gymmet var trasiga under 3 dagar. Lite stökig miljö utanför hotellet med bygge och trafik, men inne i hotellet är det lugnt och harmoniskt. Ett hotell som jag gärna kommer tillbaka till då de har allt man behöver!

Datum för vistelsen: april 2021
Restyp: Reste ensam
Tack andreaberlin_com
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 juni 2021

Hej Andrea,

Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna ditt omdöme här på TripAdvisor. Otroligt uppskattat från alla oss här på hotellet!

Tyvärr så stökas det lite med Vasagatan då Stockholm Stad håller på att rusta upp. Vi hoppas att det skall vara helt färdigställt snart och att vi får chansen att välkomna dig tillbaka till ett bättre promenadstråk, vackra träd och ordentliga cykelbanor.

Tack för fina ord om deluxrummet och frukosten!

Varmt välkommen tillbaka och ta hand om dig.

Omdömet skrevs 25 maj 2021

Rent och fräscht, trevlig glad personal och super bra service. Alltid lika trevligt att komma tillbaka.
Frukosten är bra finns något för alla. Även den fräsch och aptitlig.
Rummen fina och läget på detta hotell är super bra, har bara positivt att säga om detta hotell.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack nappe65

Hej,

Stort tack för denna fina feedback. Det betyder otroligt mycket för oss och framförallt efter ett väldigt tufft år!

Vi hoppas, hela personalstyrkan, att vi får välkomna er hit igen snart.

Ta hand om er och njut av att sommaren äntligen verkar vara här.

Omdömet skrevs 25 maj 2021

Bokade först hotell C, där vi brukar bo, och fick inte veta att det var ned stängt. Kort innan resan fick vl besked om att vi "uppgraderats" till Light. Vad uppgraderingen bestod av fick jag aldrig något svar på. I min enfald trodde jag att det skulle bjuda på något men så var icke fallet.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack acgh2021
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 25 maj 2021

Hej,

Stort tack för din feedback. Det betyder mycket för oss och det underlättar vårt arbete för att bli bättre på det vi gör.

Då Hotel C tvingats hålla stängt under en period så flyttar gästerna över till Nordic Light Hotel. Denna flytt innebär en uppgradering av standard på hotellet.

Jag hoppas att vistelsen var till belåtenhet och att vi ses, på något av hotellen, igen.