Kostnadsfri avbokning till den 21-08-08
Kostnadsfri avbokning till den 21-08-06
Boka nu, betala på plats
Preferred Hotels
Trip.com159 US$
Priceline162 US$
Omdömet skrevs 25 maj 2021 från mobil enhet

Bodde i ett större de lux rum mot gatan. Receptionen fixade ett nytt rum till mig då jag tyckte det bokade var för mörkt och litet. Rekommenderar att bo mot gatan (trots lite mer ljud) då de andra har väldigt tråkig utsikt. Bor här för tredje gången då hotellet är extremt fräscht, super städning, snygg design, riktigt bra gym. Väldigt bra frukostbuffé, lite mindre men det bästa finns. Hjälpsam personal i receptionen! Minus under min vistelse: för varmt i rummet då sommar AC ej var igång. Tv apparater i gymmet var trasiga under 3 dagar. Lite stökig miljö utanför hotellet med bygge och trafik, men inne i hotellet är det lugnt och harmoniskt. Ett hotell som jag gärna kommer tillbaka till då de har allt man behöver!

Datum för vistelsen: april 2021
Restyp: Reste ensam
Tack andreaberlin_com
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 juni 2021

Hej Andrea,

Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna ditt omdöme här på TripAdvisor. Otroligt uppskattat från alla oss här på hotellet!

Tyvärr så stökas det lite med Vasagatan då Stockholm Stad håller på att rusta upp. Vi hoppas att det skall vara helt färdigställt snart och att vi får chansen att välkomna dig tillbaka till ett bättre promenadstråk, vackra träd och ordentliga cykelbanor.

Tack för fina ord om deluxrummet och frukosten!

Varmt välkommen tillbaka och ta hand om dig.

Omdömet skrevs 25 maj 2021

Rent och fräscht, trevlig glad personal och super bra service. Alltid lika trevligt att komma tillbaka.
Frukosten är bra finns något för alla. Även den fräsch och aptitlig.
Rummen fina och läget på detta hotell är super bra, har bara positivt att säga om detta hotell.

Tack nappe65

Hej,

Stort tack för denna fina feedback. Det betyder otroligt mycket för oss och framförallt efter ett väldigt tufft år!

Vi hoppas, hela personalstyrkan, att vi får välkomna er hit igen snart.

Ta hand om er och njut av att sommaren äntligen verkar vara här.

Omdömet skrevs 25 maj 2021

Bokade först hotell C, där vi brukar bo, och fick inte veta att det var ned stängt. Kort innan resan fick vl besked om att vi "uppgraderats" till Light. Vad uppgraderingen bestod av fick jag aldrig något svar på. I min enfald trodde jag att det skulle bjuda på något men så var icke fallet.

Tack acgh2021
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 25 maj 2021

Hej,

Stort tack för din feedback. Det betyder mycket för oss och det underlättar vårt arbete för att bli bättre på det vi gör.

Då Hotel C tvingats hålla stängt under en period så flyttar gästerna över till Nordic Light Hotel. Denna flytt innebär en uppgradering av standard på hotellet.

Jag hoppas att vistelsen var till belåtenhet och att vi ses, på något av hotellen, igen.

Omdömet skrevs 7 maj 2021 från mobil enhet

Fräscht och trevligt hotell. Rena, tysta och mysiga rum. Stort utbud på frukosten. Sköna sängar. Välfylld minibar. Läget är perfekt strax vid Centralen. Trevlig och hjälpsam personal. Tack för den tidiga incheckningen.

Restyp: Reste ensam
Tack monikap381
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2021

Hej Monika,

Stort stort tack för din feedback. Det gör mig så glad att läsa detta och jag hoppas verkligen att vi får chansen att välkomna dig hit igen.

Jag önskar dig en strålande vecka och önskar dig välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 29 april 2021

Detta hotellet ligger nära intill centralstationen. Trevlig personal. Rummen är stora och fina med lyxig inredning. Fanns även kaffe och te på rummet. Badrummet är också stora och fina. Frukosten har allt som behövs till och med havregrynsgröt.

Datum för vistelsen: april 2021
  • Restyp: Reste ensam
Tack 192ullam
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2021

Hej Ulla,

Vad glad jag blir när jag läser din kommentar. Det verkar som att du har haft en fin vistelse här hos oss!

Extra glad blir jag över din feedback om vår personal. Det är det viktigaste för oss och att du även tyckte om våra rum blir ett stort plus i kanten.

Jag hoppas att vi ses igen. Ta hand om dig och njut av våren!

Varma hälsningar