Kostnadsfri avbokning till den 21-07-01
ZenHotels.com
SPARA 47 US$
Orbitz.com164 US$
Priceline187 US$

Bokade först hotell C, där vi brukar bo, och fick inte veta att det var ned stängt. Kort innan resan fick vl besked om att vi "uppgraderats" till Light. Vad uppgraderingen bestod av fick jag aldrig något svar på. I min enfald trodde jag att det skulle bjuda på något men så var icke fallet.

Datum för vistelsen: maj 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack acgh2021
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej,

Stort tack för din feedback. Det betyder mycket för oss och det underlättar vårt arbete för att bli bättre på det vi gör.

Då Hotel C tvingats hålla stängt under en period så flyttar gästerna över till Nordic Light Hotel. Denna flytt innebär en uppgradering av standard på hotellet.

Jag hoppas att vistelsen var till belåtenhet och att vi ses, på något av hotellen, igen.

Bästa hälsningar

Omdömet skrevs 7 maj 2021 från mobil enhet

Fräscht och trevligt hotell. Rena, tysta och mysiga rum. Stort utbud på frukosten. Sköna sängar. Välfylld minibar. Läget är perfekt strax vid Centralen. Trevlig och hjälpsam personal. Tack för den tidiga incheckningen.

Datum för vistelsen: maj 2021
Restyp: Reste ensam
Tack monikap381
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2021

Hej Monika,

Stort stort tack för din feedback. Det gör mig så glad att läsa detta och jag hoppas verkligen att vi får chansen att välkomna dig hit igen.

Jag önskar dig en strålande vecka och önskar dig välkommen tillbaka!

Bästa hälsningar

Omdömet skrevs 29 april 2021

Detta hotellet ligger nära intill centralstationen. Trevlig personal. Rummen är stora och fina med lyxig inredning. Fanns även kaffe och te på rummet. Badrummet är också stora och fina. Frukosten har allt som behövs till och med havregrynsgröt.

Datum för vistelsen: april 2021
  • Restyp: Reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack 192ullam
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2021

Hej Ulla,

Vad glad jag blir när jag läser din kommentar. Det verkar som att du har haft en fin vistelse här hos oss!

Extra glad blir jag över din feedback om vår personal. Det är det viktigaste för oss och att du även tyckte om våra rum blir ett stort plus i kanten.

Jag hoppas att vi ses igen. Ta hand om dig och njut av våren!

Omdömet skrevs 28 april 2021

Kommer man med tåget, så ligger detta hotellet perfekt till. Strax utanför Centralstationen. Stora fina rum med tjusig inredning. Sköna stora sängar, som man sover gott i. På frukosten fanns det mesta till och med havregrynsgröt, som inte är så vanligt på hotell numera. Trevlig personal överallt. Allt var till full belåtenhet, återkommer gärna.

Rumstips: superiorrum är stora och rymliga
Datum för vistelsen: april 2021
Tack brittan55

Hej,

Tack för din feedback. Det gör oss så glada att du verkar ha haft en fin vistelse och vad roligt att du vill komma tillbaka!

Havregrynsgröten är en toppenstart på morgonen så trots att det inte är alla som dyker över den så har den en självklar plats hos oss. Vad roligt att du uppskattade det! :)

Varmt välkommen tillbaka och ha en fin vecka.

Omdömet skrevs 26 april 2021 från mobil enhet

Vi hade bokat på hotell C men fick istället bo på Nordin light pga covid. Hotellet var super fint, rummen var rymliga ljusa och fina. Vi hade 3 rätters inbokat och vart sååå besvikna. Alltså förrätten var god, så kom varmrätten som var lammlägg och var riktigt "äckligt" Förlåt jag brukar inte använda det ordet men när alla i sällskapet tyckte samma så är det ju ren katastrof att servera den maten.... Vi fick in efterrätten och åt den, sen vart det Max hamburger meny på rummet. Alla mätta och nöjda.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack Helengus69
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 april 2021

Hej Helen,

Tack för dina fina ord om hotellet och rummen, det gör oss så glada!

Det är tråkigt att höra att ni inte var nöjda med varmrätten. Vi byter ut menyn i middagspaketet med jämna mellanrum och har hittills inte haft något klagomål på lammlägget. Jag ser det därför ej som en katastrof att servera denna rätt men självklart är det tråkigt att ni behövde köpa mat efteråt för att bli mätta.

Jag tar självklart feedbacken vidare till köket. Om ni någonsin känner er missnöjda i restaurangen så tveka inte på att säga till på plats, det mesta brukar gå att ordna då och vi vill självklart att alla ska lämna restaurangen så nöjda som möjligt.

Ta hand om er och ha en superfin vår. Jag hoppas att vi ses igen!