Kostnadsfri avbokning till den 21-07-01
SPARA 46 US$
Trip.com170 US$
Priceline187 US$
Omdömet skrevs 28 april 2021

Kommer man med tåget, så ligger detta hotellet perfekt till. Strax utanför Centralstationen. Stora fina rum med tjusig inredning. Sköna stora sängar, som man sover gott i. På frukosten fanns det mesta till och med havregrynsgröt, som inte är så vanligt på hotell numera. Trevlig personal överallt. Allt var till full belåtenhet, återkommer gärna.

Rumstips: superiorrum är stora och rymliga
Tack brittan55
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 maj 2021

Hej,

Tack för din feedback. Det gör oss så glada att du verkar ha haft en fin vistelse och vad roligt att du vill komma tillbaka!

Havregrynsgröten är en toppenstart på morgonen så trots att det inte är alla som dyker över den så har den en självklar plats hos oss. Vad roligt att du uppskattade det! :)

Varmt välkommen tillbaka och ha en fin vecka.

Varma hälsningar

Omdömet skrevs 26 april 2021 från mobil enhet

Vi hade bokat på hotell C men fick istället bo på Nordin light pga covid. Hotellet var super fint, rummen var rymliga ljusa och fina. Vi hade 3 rätters inbokat och vart sååå besvikna. Alltså förrätten var god, så kom varmrätten som var lammlägg och var riktigt "äckligt" Förlåt jag brukar inte använda det ordet men när alla i sällskapet tyckte samma så är det ju ren katastrof att servera den maten.... Vi fick in efterrätten och åt den, sen vart det Max hamburger meny på rummet. Alla mätta och nöjda.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack Helengus69
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 april 2021

Hej Helen,

Tack för dina fina ord om hotellet och rummen, det gör oss så glada!

Det är tråkigt att höra att ni inte var nöjda med varmrätten. Vi byter ut menyn i middagspaketet med jämna mellanrum och har hittills inte haft något klagomål på lammlägget. Jag ser det därför ej som en katastrof att servera denna rätt men självklart är det tråkigt att ni behövde köpa mat efteråt för att bli mätta.

Jag tar självklart feedbacken vidare till köket. Om ni någonsin känner er missnöjda i restaurangen så tveka inte på att säga till på plats, det mesta brukar gå att ordna då och vi vill självklart att alla ska lämna restaurangen så nöjda som möjligt.

Ta hand om er och ha en superfin vår. Jag hoppas att vi ses igen!

Varma hälsningar

Omdömet skrevs 26 april 2021

Ett mycket fint och centralt beläget med fina, luftiga rum. Fina materialval i inredningen. . Trevlig personal. God frukost. Ingen trängsel, utan det känns som ett Covid-19 säkert hotell att bo på. Hit kommer vi tillbaks.

Tack aleana2015

Hej,

Stort stort tack för denna fina feedback. Det gör oss så glada att läsa dessa fina ord om allt ifrån frukost till personal och rummen. Extra glada blir vi även över att ni kände att det var tryggt och säkert att bo hos oss i dessa tider. Vi gör vårt bästa för att det skall kännas just tryggt.

Jag hoppas verkligen att vi får chansen att välkomna er hit igen. Förhoppningsvis utan en pandemi!

Ta hand om er.

Omdömet skrevs 23 april 2021

Personalen vid in- och utcheckningen var trevlig, men rummet var dåligt ostädat när vi checkade in och kändes i allmänhet slitet och inte helt upp till standard. Fästet till duschkabinen var trasigt och hängde löst från väggen.

Tack 789christian
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2021

Hej Christian,

Stort tack för din feedback!

Vad tråkigt att höra att duschkabinen var trasig. Detta är självklart något vi får åtgärda direkt. Samma gäller självklart vår städning i detta fall. Vi vill såklart att det vara rent och fräscht för varje gäst som checkar in. Inga undantag.

Det gör mig glad att höra att du hade en fint bemötande från vår personal i receptionen. Det skall jag framföra!

Jag hoppas att vi får chansen att välkomna dig hit igen.

Omdömet skrevs 8 april 2021

Väldigt trevlig atmosfär skapad främst av personalen! Riktigt bra mat med tips om trevligt passande vin per glas, av toppklass. Varm och tillmötesgående personal som verkligen utsrålar att dom vill dig väl.

Tack magnuschroisty
Johanna Fondelius, Gästservice/reception på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2021

Hej Magnus,

Det gör mig så glad att se din fina feedback här om hotellet. Att fokus hamnar på personalen är det som gör mig absolut gladast. Vi är ett litet men glatt gäng som trivs otroligt bra tillsammans, och det är härligt att höra att det syns.

Tack tack tack för dina fina ord och jag hoppas att vi ses snart igen!