Omdömet skrevs 20 november 2020

Trevligt bemötande i receptionen. God variationsrik frukost trots att det var lite gäster på hotellet.
Perfekt läge.
Rummet var ljust, ingen trevlig utsikt, men det får man ta. Lugnt och tyst trots att hotellet ligger mitt i stan med mycket trafik

Datum för vistelsen: november 2020
  • Restyp: Reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Rentschlera
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 november 2020

Stort tack för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.

Omdömet skrevs 2 november 2020 från mobil enhet

Ett fräscht hotell med perfekt läge om man vill bo centralt och nära centralstation! Fina rum med bra sängar. Väldigt trevlig personal som var serviceinriktad och hjälpsam. Frukosten var en buffé och med tanke på läget kring covid-19 så var det lite väl trångt i matsalen trots att man hade bokade frukosttider.

Tack majls21
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 november 2020

Gällande frukosten så gör vi allt för att sprida ut gästerna under tiden vi har öppet. Tyvärr var det många i helgen som av olika anledningar inte kom ner det tiden de önskat om vid incheckning.

Omdömet skrevs 26 oktober 2020

Mkt trevlig personal, fin svit men lite dammig på lampor och tvålrester i badrummet. Ok sängar, sköna kuddar, tyst och skönt(sov på våning 6). Fenomenal frukostbuffé med laktosfria produkter, Oboy till barnen, pannkakor, varma o kalla rätter. Mkt gott kaffe.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack jandersson1976
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 oktober 2020

Vi ser omedelbart över de brister på städningen ni uppmärksammade.

Omdömet skrevs 5 oktober 2020

Har bott ett flertal gånger på detta hotell och bättre läge kan man inte tänka sig om man ska ut i Stockholm.

Vi bodde i ett deluxerum i hörnet av huset. Med utsikt över Vasagatan.

HOTELLRUM OCH DESS KÄNSLA
För mig/oss så är det estetiska i rummet otroligt viktigt och vi älskar att bo på hotell som skapat rum med känsla. Det här rummet är stort med stora fönster och med vacker Stockholmsutsikt. Fin basinredning med det fattades det lilla extra när det kom till inredningen. Egentligen är det konstigt då det fanns en massa småsaker som borde blivit pricken över i’et som ett backgammonspel, böcker och annat. Låg t.o.m en Dalahäst i “rum shoppen” och jag log när jag såg det.

Men det var ändå något som saknades och tyvärr var sängarna slitna och speciellt i bäddsoffan, den knarrade som värsta knarrsängen som man var van vid när man var liten och var gäst hos någon. Jag fick ont i ryggen efter första natten i dubbelsängen och natt två så vaknade jag mitt i natten och kunde inte somna om i sängen.

FRUKOST
Det var skönt med frukostbuffé som man kunde ta själv ifrån (har varit på hotell under Corona där man fått inplastade smörgåsar) och det var en typisk hotellfrukost och inget speciellt om man jämför med många andra hotell i denna klass. Självklart kan hotellet inte mäta sig med PM och vänner i Växjö som har eget bageri, men jag saknade gott bröd. Kändes inte kul med “Bake off bröd” och “Vanlig frukost”. Hade gärna sett lite mer variation och kanske lite ingefärsshots.

Man hade absolut kunnat göra lite till för denna frukostbuffé!

PARKERING
Man kan parkera på hotellet för ca 500 Kr per natt. Vi valde att parkera i zon 3 en liten promenad mot Odenplan. Betalade cirka 100 Kr sedan vi kom och det kostade inget att stå där under helgen. Längre ned på zon 2 kostade det mycket mera, så se till att parkera på zon 3.

SERVICE
Fantastiskt härligt och vi välkomnades av ett handskrivet meddelande där de hälsade oss välkomna tillbaka. Det var verkligen trevligt och vi blev så överraskade.

Något som jag absolut inte är så förtjust i är hotell som ger möjligheten att checka in eller ut tidigare eller senare för en summa. Jag förstår att hotellen ser sin chans att tjäna en extra slant. Men för mig blir det girigt och även om vi inte utnyttjat det denna gång då vi varken kunde checka in tidigare eller checka ut senare, så känner jag att det kändes snålt.

Om det är något hotell som jag uppskattar till 100 % så är det PM och vänner som många gånger sagt att ni har möjlighet att stanna lite längre imorgon om ni vill. De t.o.m frågar och det kostar ingenting.

Personalen var trevliga och jag är tacksam att vi fick det rum vi önskade.

Men tyvärr blir det bara en trea vid denna vistelse, ville verkligen ge en fyra. :(
Men det var omöjligt med de sängarna och speciellt den knarriga och obehagliga bäddsoffan. Det ska inte vara så när man bor i ett sådant fint rum och hotell.
Dessutom kändes frukosten inget extra och även om jag alltid älskat Nordic Light Hotel så saknades det något, tyvärr.

Stort tack för denna gång!

Tack Jessicaology
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2020

Omdömet skrevs 4 oktober 2020

För en sisådär nio år sedan, när vi förlovade oss så bodde vi på det här hotellet. När vi nu hade vägarna förbi den kungliga huvudstaden så föll valet på Nordic Light igen. Vi bad om ett hörnrum som vi hade då och tror faktiskt att vi fick samma.
Vi fick en fin handskriven lapp på sängen där personalen önskade oss välkomna tillbaka och önskade oss en trevlig vistelse.
Sådana saker uppskattar vi mycket, det är detaljerna som gör helheten.
Rummen är trevliga och välkomnande men samtidigt lite kala. Jag saknar mer färg. Om mitt minne inte sviker mig så var rummet mer färgrikt när vi var här för 9 år sedan. Men saker kan (och ska) ändras på nästan ett decennium.
Trevlig och serviceminded personal som finns där för en som gäst, och de tänker på säkerheten i dessa corona-tider.
Det jag var mindre nöjd med är frukosten, den var lite för enkel och passar inte in i helheten av hotellet. Allt annat är fint och genomtänkt. Jag vill se nått utmärkande på frukostbuffén. Och vill se mer alternativ i te-sortimentet.
På det hela taget ett mycket fint hotell som jag såklart rekommenderar.

1  Tack kortochgott
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 5 oktober 2020

Vi ser fram emot att välkomna er tillbaka till oss och hoppas att det inte tar nio åt tills nästa gång :D