För en sisådär nio år sedan, när vi förlovade oss så bodde vi på det här hotellet. När vi nu hade vägarna förbi den kungliga huvudstaden så föll valet på Nordic Light igen. Vi bad om ett hörnrum som vi hade då och tror faktiskt att vi fick samma.
Vi fick en fin handskriven lapp på sängen där personalen önskade oss välkomna tillbaka och önskade oss en trevlig vistelse.
Sådana saker uppskattar vi mycket, det är detaljerna som gör helheten.
Rummen är trevliga och välkomnande men samtidigt lite kala. Jag saknar mer färg. Om mitt minne inte sviker mig så var rummet mer färgrikt när vi var här för 9 år sedan. Men saker kan (och ska) ändras på nästan ett decennium.
Trevlig och serviceminded personal som finns där för en som gäst, och de tänker på säkerheten i dessa corona-tider.
Det jag var mindre nöjd med är frukosten, den var lite för enkel och passar inte in i helheten av hotellet. Allt annat är fint och genomtänkt. Jag vill se nått utmärkande på frukostbuffén. Och vill se mer alternativ i te-sortimentet.
På det hela taget ett mycket fint hotell som jag såklart rekommenderar.

Datum för vistelsen: oktober 2020
1  Tack kortochgott
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Stort tack för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.

Vi ser fram emot att välkomna er tillbaka till oss och hoppas att det inte tar nio åt tills nästa gång :D

Jonas

Hotellet har ett fantastiskt läge precis intill Centralstationen och centralt i Stockholm. Lätt att utgå från hotellet för upptäcktspromenader i hela centrala Stockholm. Rummet var rejält tilltaget och väldigt fint rätt så nyrenoverat och kändes fräscht. Var också väl isolerat så ljud från trafik eller andra ljud störde inte alls, och sängarna var riktigt sköna. Reception, bar och restaurang ligger i fil och fungerar mycket bra och personalen är mycket tjänstvillig och uppmärksam. En mycket trevlig upplevelse. Tyvärr bara en natt denna gång, men kommer att bli fler framöver. Kommer man med bil är det som alltid centralt i Stockholm, mycket trafik och vägarbeten, och kan vara svårt att hitta p-plats.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack KjellJ591

Upprustningen av Vasagatan kommer att bli väldigt fin med bredare trotoarer samt träd planterade, när det är klart kommer vi att ha större möjlighet att parkera bilarna åt båra gäster.

Omdömet skrevs 1 september 2020

Rum, frukost & service var utmärkt. Att vi fick en uppgradering på rummet var väldigt positivt. Jag har aldrig under mina hotellnätter sett ett renligare badrum. Även bra service i receptionen när detta behövdes.

Tack tonygudbrand
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2020

Stort tack Tony för din fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.

Vad roligt att du berömde vår personal i receptionen :D

Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Firade vår bröllopsdag och bodde jättebra här. Fint och svalt rum. Bra buffefrukost trots att den var reducerad pga corona. Ett extra plus för den supertrevliga personalen. Läget gör att du lätt promenerar överallt och t-banan ligger granne. Vi återkommer gärna.

Tack lottak863
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2020

Vad roligt att du skriver att vår personal är supertrevlig - vi tackar extra för det.

Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Ett hotell med bra läge mitt i city. Snyggt, fräscht, modernt och en otroligt trevlig personal som gör att man känner sig välkommen direkt när man kliver in på hotellet! Fina rum, sköna sängar och en stor, god frukostbuffè gör hela vistelsen till något extra. Ett perfekt val om man vill bo bra i Stockholm!

Tack Liwi75

Stort tack KLotta för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.
Vi tackar extra för att du berömmer vår personal så fint.