Omdömet skrevs 31 juli 2020

Rent och fräscht med ett suveränt läge. Personalen var hjälpsam och renoveringen utav hotellet har varit lyckad. Sängen var skön och produkterna i rummet luktade härligt (Björk & berries). Ett klart plus att hotellet har ett garage.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack trucken44
Jonas Planic, Inkomstansvariga på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2020

Stort tack för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.

Jonas

Omdömet skrevs 16 juli 2020

Lätt att hitta. Fantastiskt bemötande vid receptionen. Parkerade bilen åt oss. Små men mycket fräscha rum med allt som behövdes. Ljusa naturnära färger. Skön säng. Bra frukost. ett givet hotel vid vårat nästa besök.

Tack ThomasLange
Fina Forsberg, Other på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2020

Omdömet skrevs 13 juli 2020 från mobil enhet

Vid incheckning fick vi en uppgradering av rummet vilken blev jättebra. Rummet var ljust och fräscht. Personalen var trevlig och tillmötesgående. Gymmet var litet men välutrustat. Utbudet i baren var stort och vi upplevde barpersonalen som duktiga. Frukosten var god med betoning på äggröran. Vid ett tillfälle så gick en byggarbetare rätt in i vårt rum, utan att knacka. Olyckligtvis var vi i duschen. Men hotellet förstod allvaret och kompenserade oss i en rimlig mån, samt skulle vidta åtgärder mot entreprenören. Vi rekommenderar hotellet för dig som vill ha en enkel men lyxig vistelse i Stockholm.

Tack tommielag

Stort tack för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel trots incidenten med byggarbetarna.
Vi ber än en gång om ursäkt och ser fram emot att välkomna er tillbaka till oss.

Omdömet skrevs 12 juli 2020

Mycket nöjd över min vistelse på detta hotell. Trevlig personal i repan, i baren, och på frukosten.
Bra läge, nära T-Centralen och City Terminalen.
Många restauranger i närheten ,vilket var bra då hotellets egna restaurang var stängd.

• Restyp: Reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack sisall

Omdömet skrevs 6 juli 2020

Hotellets läge är superbt, precis vid Stockholms Central.

Vårt deluxerum, nr 408, var rymligt och fint. Rummet har minibar, där vi plockade ut några saker för att få plats med det vi hade med oss, rymlig safe (laptop-storlek), gott om förvaringsutrymmen m.m.
Om vi ska vara petiga så är utrymmet i duschen ganska snål (varken jag eller maken är storväxta).

Vi är helt införstådda med att p.g.a. pågående Coronapandemi så kan inte allt vara som vanligt, vilket gällde frukosten. Utbudet var mindre än brukligt (det är bara fakta, inget klagomål) men det fanns massor av flaskor med handsprit, vilket är toppen.

Det som drar ner betyget är att hon som fyllde på vid frukosten gav ett väldigt surt och buttert intryck. Vi har förståelse för att det för närvarande inte känns bra att jobba såpass nära andra människor (vi klev alltid åt sidan för att hon skulle ha gott om utrymme) men hon tittade aldrig upp, inget leende eller "god morgon".

Receptionisterna däremot, vilka underbara personer! Glada, trevliga och mycket service minded.

Vi återkommer mycket gärna och kan varmt rekommendera hotellet!

Tack ForeverTraveller1
Fina Forsberg, Other på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 juli 2020

Stort tack för er recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.
Vi tar till oss er feed back och tar den vidare till berörda avdelningar.
Varmt välkomna tillbaka till oss.