Omdömet skrevs 17 februari 2020

Ett mycket vänligt bemötande från första stund i receptionen. Vi hade bokat direkt på hotellets webbsida och blev uppgraderade till ett superior-rum. Väldigt uppskattat!

Rummet var extremt fräscht och rent, med modern design och snygg belysning. Sköna sängar och bra ljudisolering och mörkläggning. Vi sov mycket bra!

Bra läge nära centralstationen med promenadavstånd till Gamla stan och shopping i centrum. Lugnt och skönt vid frukosten, vuxen publik. Skulle gärna återkomma!

Tack fialisastina
JonasP1735, Försäljningschef på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 18 februari 2020

Stort tack för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.
Vi försöker alltid att uppgradera om man bokar via vår egen hemsida - vad roligt att ni uppskattade det.

Vi rekommenderar även att man går till Gamla Stan istället för att åka en station med tunnelbanan - en fin prommenad när man får uppleva fina Stockholm på nära håll.

Omdömet skrevs 17 februari 2020

Mycket lugn atmosfär inne på hotellet och i lobbyn. Ljust och fint hotell. Rummet var mycket fräscht. Frukosten var god, stort utbud, lugn och behaglig. Trevlig personal i receptionen. Nära till det mesta.

Tack charlottapettersson
JonasP1735, Försäljningschef på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 17 februari 2020

Vad roligt att ni tyckte om vår nordiska design samt att ni berömde vår personal.

Omdömet skrevs 16 februari 2020

Tillbringade en weekend i Stockholm med goda vänner och vi bodde alla på Nordic Light. Mycket bra hotell med vacker design, avspänd atmosfär och trevlig personal. Mycket inbjudande foaje med välsorterad bar. Restaurangen håller mycket hög klass och är defenitivt värd ett besök. Oavsett om det gäller tjänsteresa eller pleasure så är Nordic Light ett säkert kort.

Tack 282matsh

Tack även för fina ord om vår restaurang LYKKE.

Omdömet skrevs 11 februari 2020

En mycket välkomnande och glad personal checkade in oss för 3 nätter. Det var första gången vi bodde på detta hotell i Stockholm. Vi fick genast en känsla att de tyckte det var trevligt att vi skulle bo där.

Rummet var inte så stort men tillräckligt och låg högt upp med fin utsikt. Mycket fräscht rum och badrum. Mycket bra belysning i både rum och badrum. Mycket sköna sängar och helt tyst rum. Det märks att de tänker mycket på detaljer och sina gäster.

Läget är perfekt precis jämte tåg och flygbussar. Tunnelbanan finns i huset jämte. Endast 5-10 minuters promenad till alla varuhus och teatrar uppskattade vi särskilt.

Kan även rekommendera deras bar med happy hour, mycket goda rätter på barmenyn samt genomtrevlig och mycket uppmärksam barpersonal. Vi gick till baren två gånger och åt eftersom det var trevlig stämning, god mat, dryck och prisvärt.

Måste också nämna den rikliga frukosten där det mesta man kan önska sig fanns. Uppskattade särskilt deras riktiga äggröra. Tyvärr är det många hotell som gör ugnsvarianter och kallar den rätten för äggröra.
Kommer tillbaka hit för läget, frukosten, tyst rum och den trevliga personalen.

Rumstips: Välj ett rum högst upp om du vill ha ett riktigt tyst rum.
Tack Per L
JonasP1735, Försäljningschef på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2020

Jätteroligt att ni tyckte om vår nordiska design på rummen och att ni besökte vår bar om berömde både frukosten och vår personal. Tack igen!

Omdömet skrevs 10 februari 2020

Vilket hotell kommer och boka det igen när man är i Stockholm.
Fina rum bra mat utmärkt service.
Kan rekommendera att det är fantastisk hotell och mycket bra personal.
ligger bra vid centralstationen i Stockholm.

Tack 123info
JonasP1735, Director of Sales på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 februari 2020

Jätteroligt att du tyckte om vår nordisk design på rummen .