TripAdvisor
Stockholm
Publicera
Inkorg
Sök

Fantastisk service i receptionen, och fr a en väldigt bra frukost. Modern och samtidigt "lugn". Rummen fina och fräscha. Närheten till kommunikationer är suveränt, men också att det är möjligt att gå till Fotografiska på dryga halvtimmen.

Tack OnAir52174963837
JonasP1735, Försäljningschef på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Stort tack för er fina recension på TripAdvisor. Vi är glada att höra att ni hade en fin vistelse på Nordic Light Hotel.
Vad roligt att ni valde att gå till Fotografiska - vi rekommenderar alltid en prommenad så man får se hur vackert Stockholm är samt hur nära många sevärdigheter är från oss.

Jonas Planic

Vi blev väl mottagna i receptionen. Mycket trevlig personal. Rummet var snyggt, välstädat och sköna sängar. Blev glad att det fanns vattenkokare då jag alltid vill ha en kopp te innan jag ska sova. Sängen var skön. Frukosten hade allt man behöver och mer därtill. Förstår inte en del tidigare kritik som säger att frukosten inte var bra. Frukostpersonal hälsade glatt. Har redan bokat rum till nästa resa.

Restyp: Reste i arbetet
Tack IreneJK
JonasP1735, Försäljningschef på Nordic Light Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Sängarna är från svenska tillverkaren Hilding och vi får mycket beröm för dom.

Vi ser fram emot att välkomna er tillbaka till oss - jätteroligt att du redan bokat!

Jonas

Halvfabrikat mat på frukosten, pulver skramlade ägg, ljumma pannkakor, tomt på faten vid rusningstid, trångt vid frukost.
Rena ljusa rum, vi hade superior rum som dock var väldigt litet. Nyrenoverat hotell i mellanklass skiktet.

Tack Usabil

Stort tack för er recension på TripAdvisor.
Äggröran är inte gjord på pulver utan vi gör den själva på ägg från frigående hönor.
Tyvärr händer det ibland att det blir lite trångt på frukoten om alla väljer att komma ner samtidigt - men vi har nästan 200 platser till våra 169 rum så det är väldigt sällan det händer.

Jonas Planic

Mycket trevlig minisemester. Blev uppgraderade och möttes av ett väldigt fint ljust rum. All personal vi träffade mötte oss med ett leende och var trevliga och hjälpsamma. Läget var för oss perfekt. Nära centralstationen och centrum gångavstånd till allt och bara över gatan låg närmsta tunnelbanestation.
Det enda negativa vi hade att påpeka var att vi hitta några hårstrån i sängen men resten av rummet var bra städat och gick inte att klaga på. Rekommenderar detta hotellet varmt.

Tack johannamig

Vad roligt att vi kunde uppgradera och vad fint att ni berömde vår personal.

Jonas Planic

Helt nära centralen, så lyxigt! Lite svårfunnet på grund av vägarbeten utanför. Väl inne blev jag väldigt väl bemött. Det gick fort att bli incheckad, jag fick frågan om jag var stamkund och därefter en voucher. Det saknades kaffe på rummet men det åtgärdades snabbt och effektivt och med en uppmaning att bara höra av mig igen om det var något mer de kunde hjälpa till med. Rent och fräscht, fina hygienartiklar av alla slag. Frukosten som serverades från tidigt till sent innehöll mer än allt jag kunde önska mig, magen blev mätt på allt gott och själen på allt vackert i både matväg och miljö.

Restyp: Reste i arbetet
Tack Peter G