“Helt ok, god mat, bra service men lite dyrt”
Omdöme om Svartso krog

Svartso krog
Rankad som nr 382 av 3 432 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar

Vi betalar gärna mycket för mat, dryck, service etc. Dock var det lite överpris på Svartsö. Det går inte att säga annat än att maten är god och vällagad MEN det är små portioner. Bra service. Trevligt läge.

1  Tack Sunneback

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Burrata och hälleflundra!! Toppen mat. Gott vin. Avslutade med Datt tävling med coachning från personal. Trevlig personal och även trevliga mot våra hundar

Datum för besöket: augusti 2021
Tack AnetteH480
Omdömet skrevs 26 juli 2021

Fantastiskt bra jobb Svartsö Krog! Service, mat, allmän kunskap om mat och dryck, atmosfär - bull’s eye på samtliga. Log och skrattade och njöt vid ankomst, under middagen samt när vi lämnade.

Konfiterad färskpotatis med grillade bönor, ostkräm och harissa till förrätt.

Grillad och konfiterad anka, grillad och krämig spetskål, grönpepparsås till varmrätt. Otroligt vällagat och balanserade smaker. Som att få en kram inifrån.

Det är en fröjd att få se att allting sitter från start till slut. Kommer tillbaka! Har du inte varit där? Åk dit!

Tack Jonas G
Omdömet skrevs 25 juli 2021

Besökte den mysiga krogen en härlig sommarkväll. Vi åt fint komponerade och nytänkande menyer och rätter. Ängamaten särskilt god. Mycket vegetariskt. Dock små rätter och vinet som rekommenderades var under all kritik. Det röda som såg ut som grumlig hallonsaft (gjort på druva med tunnt skal) smakade jäst och skummade.
Så välj vin själv.

Tack 547thereser
Omdömet skrevs 27 juni 2021 från mobil enhet

Åt tre rätters. På tok för små portioner, jag är van vid avsmaknings menyer på fina restauranger, men då är det som ligger på tallrikarna ofta mer mättande och välkomponerat.
Åt anka med grönpepparsås till huvudrätt. Otroligt segt och låg kvalitet på tillagning och urval av bitar. God smak, men hjälper inte när det är alldeles för lite, segt, tradigt och fullt av senor. Ingen potatis el dylikt till bara några salladsblad.
Förrätten Crudo på gös, var god men även den minimal i storlek. Efterrätt sorbet på tomat kändes pretentiöst och ointresserat. Även efterrätten minimal i storlek.
Serveringen genomgående ointresserad och smått nedlåtande. På plus sidan förrätt och huvudrätt goda smaker, men det räcker inte alls för uppväga alla nackdelar och det höga priset.
Små portioner och udda smaker gör inte maten automatiskt elegant och sofistikerad. Och om man inte ligger på den nivån, ska man åtminstone ge sina gäster en juste mättnadskänsla av en tre rätters. Inget är mer irriterande än att behöva stanna på vägen hem och köpa en smörgås för man fortfarande är super hungrig.

Datum för besöket: maj 2021
Tack johannaph

Resenärer som tittade på Svartso krog tittade också på

Besökt Svartso krog? Berätta vad du tyckte!