“Sämsta brunchen”

Rankad som nr 740 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Kök: Franskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Utifrån ser byggnaden kanske inte mycket ut för världen, men därinne hittar man franska 20-talsvibbar med klassisk Gatsby-anda. Här finns ett öppet kök och 20-talsinspirerad inredning med mässingdetaljer och en stor bar i mitten. På framsidan, vid kajen, breder även uteserveringen ut sig med en stor bar och matsalsdel, ett av stans mest populära lägen på sommaren!Tanken är att alla ska känna sig välkomna till Mister French, något som även avspeglas i läget på "neutral mark" mellan Söder och Stureplan. Hit hittar en blandad skara gäster och en hel del turister som kan stiga in i Mister French egna "hem". Menyn fokuserar främst på fransk brasseriemat med tonvikt på kolgrillat kött, fisk och skaldjur. I det öppna köket finns vår fantastiska skaldjursdisk där havets läckerheter ligger uppradade på is.Varmt välkomna / Mister French
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Vet inte vad jag ska börja då varenda sak som serverades va dålig/smaklös. Överdebiterade calamares i gammal olja eller ceviche som va krämig nej då är det ingen ceviche!!!! Sen va utbudet så dåligt. Gå inte dit.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack Johannr21
MisterFrenchSe, Marketing på Mister French, svarade på det här omdömetSvarade 17 februari 2020

Hej Johan!
Jättetråkigt att höra att du är missnöjd med ditt besök hos oss.
Har du möjlighet att maila mig mer specifikt om vad som gått snett på emma@mrfrench.se så vi har möjlighet att följa upp detta.

Bästa Hälsningar,
Emma

Omdömet skrevs 17 december 2019

Maten är riktigt dålig. För salt, för söt, billig sill, ingen konsistens på köttbullar och järpar, simmig jansson, helt intetsägande rödbetssallad, överlag riktigt dåligt. Servicen är under all kritik! Otroligt svårt att få beställa dryck, ingen uppmärksamhet alls, ingen frågar hur det smakade, inte ett ord när vi betalade. Uselt, riktigt uselt. Det enda som är positivt är lokalen och dekoren därav den enda stjärnan. Aldrig mer julbord på Mr French.

Datum för besöket: december 2019
Tack SwedeRob

Hej!
Vi beklagar verkligen över att du haft en så tråkigt upplevelse hos oss.
Vi strävar alltid efter att ge gäster bäst möjliga service och kvalitet på både mat, dryck och upplevelse.
Hade verkligen uppskattat om du vill maila mig mer specifikt på emma@mrfrench.se så hoppas vi att vi kan få göra dig nöjd på något sätt i framtiden.

Mvh
Emma

Omdömet skrevs 11 december 2019

Vi var 130 st från jobbet som skulle på julbord. En stackars ensam kille i garderoben. Tog lång tid att komma in. Men köerna till maten var ok. Fisk och skaldjur var bra. Sådär varma rätter. Ok efterrättsbord, mest godis.

Datum för besöket: december 2019
Tack nettanprawitz
Omdömet skrevs 2 december 2019 från mobil enhet

Besökte Mister French för julbordslunch.
Mycket trevligt i fin omgivning. Strålande jul mat med underbart & kreativt utbud av sill och lax. Även det kallskurna och varma var mycket bra. Avslutades med ett utsökt bord med godsaker efte maten. Totalt sett mycket bra och varmt rekommenderat

Datum för besöket: november 2019
Tack 381olofk
MisterFrenchSe, Kundansvarig på Mister French, svarade på det här omdömetSvarade 4 december 2019

Hej Olof!
Vad roligt att höra.
Ni är varmt välkomna tillbaka. Hoppas vi ses snart igen!
/Emma

Omdömet skrevs 20 november 2019

Tog med familjen till mister french för att fira brorsan!
Åt skaldjursplateau & kalventrecote med tryffel.
Magisk mat & härlig personal. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Foodiewille
SiaMrFrench, Chef på Mister French, svarade på det här omdömetSvarade 25 november 2019

Hej Foodiewille!
Vad trevligt att höra. Hoppas vi ses snart igen!
/Sia

Resenärer som tittade på Mister French tittade också på

Besökt Mister French? Berätta vad du tyckte!