“Waipo Medborgarplats”

20:00
Rankad som nr 175 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Norrmalm
Beskrivning: Restaurang Waipo erbjuder kinesisk fine dining i ett ytterst tilltalande prisläge. Vi serverar genuint smaksatta kinesiska maträtter med internationell touch. I Kina är restaurangbesöket en social tillställning – man träffas många, äter olika rätter och sitter länge. Vi vill visa våra gäster vad social dining kan vara. Våra maträtter serveras i tapasformat för att även två personer ska kunna dela på maten och äta mer socialt. Waipo finns med i matguiden Sveriges bästa bord och utsågs till Sveriges bästa kinarestaurang, 2013.

Urusel service - jag belv utkörd när jag bad om att få ta ett glas vin och sitta med jobbdatorn. Gå aldrig hit. Servitrisen var direkt otrevlig.
Gynna inte en restaurang som behandlar gästerna kränkande !

Datum för besöket: september 2020
Tack eriknR356FE

Omdömet skrevs 29 augusti 2020

Gick hit med min sambo för att testa avsmakningsmeny på 8 rätter inklusive dryck och dessert.

Menyn var otroligt skickligt komponerad med lätta och syrliga rätter samt tyngre, friterade rätter i klassisk kinesisk anda. Till maten drack vi en supergod lager(Waipos egna) och fick ett urval av passande viner.

Atmosfären var lugn men intressant och servitören var mycket kunnig och följde hela tiden upp oss.
Betalade ett bra paketpris, men hade lätt kunnat betala mer för den upplevelsen vi fick!

Slutsats: Snälla käka på Waipo. Ni kommer inte glömma det.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack M8578XLemmal
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Vi gick hit med höga förhoppningar som tyvärr inte infriades. På pappret och på tallriken låter /ser rätterna fantastiska ut men i verkligheten håller de inte alls måttet. Råvarorna känns billiga och rätterna saknar både finess och kryddning. De friterade rätterna smakar mest frityrolja och lämnar en inte så angenäm eftersmak kvar i munnen (även 1h efter vårt besök).

Servicen är långsam, men fick dock fin hjälp vid vår ankomst av en blond kille som tyvärr inte blev vår servitör för kvällen. Förmodligen hade hade han kunnat lyfta vårt besök något!

Kommer inte rekommendera eller komma tillbaka.

Datum för besöket: juli 2020
Tack bingoberra
Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Mkt smakrik och god mat. Fina råvaror men ack så lite mat. Vi hade avsmakningsmeny bokad med rabatt via the fork. Det var inte mkt mat och även om allt var gott så var man lite hungrig o jag är ändå tjej. Inget för en vuxen Karl att äta eller så anpassa de maten i stl för att vi hade rabatt. Som sagt mkt gott men mkt lite.

Datum för besöket: juli 2020
Tack 304cecilial
Omdömet skrevs 29 maj 2020

Har gästat Waipo många gånger och har aldrig blivit besviken! Stämningen är relaxed, servicen är snabb/trevlig/bra. Förra besöket testade vi dock för första gången 8-rätters avsmakningsmenyn, makalöst gott men väldigt mycket mat! Tips är att gå dit riktigt hungriga om ni skall prova 8-rätters menyn!

Datum för besöket: mars 2020
Tack goranbrandt

Resenärer som tittade på Waipo tittade också på

Besökt Waipo? Berätta vad du tyckte!