“Lyckad middag på Oaxen slip”
Omdöme om Oaxen Krog & Slip

Oaxen Krog & Slip
Rankad som nr 65 av 3 498 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Omdömet skrevs 27 augusti 2018 från mobil enhet

Alla var mycket nöjda med maten, även barnen. Trevligt att dela på rätterna. Väldigt goda grönsaker!

Tack Patricia J

Omdömet skrevs 26 augusti 2018

Att Oaxen Slip har en tvåstjärning syster i huset lägger grunden för att man kan hålla så enormt hög nivå på maten som man gör på Slip. Väldigt trevligt är det också (särskilt om man är ett lite större sällskap) att man serverar rätterna på uppläggningsfat som alla som vill kan ta del av och låta sig förföras av alla godsaker som köket har att erbjuda. Bland förrätterna gick vi totalt igång på marinerad strömming och rökta räkor. Rökta räkor säger ni; det kan man ju köpa i närmsta ICA-butik. Det här är något helt annat Oj, vilket djup och elegans det är i den röken! Häftigt var också det grillade ärtbrödet med Vikentomater och läckert fläsk. Sedan skruvades allt upp ett snäpp till när vi njöt huvudrätterna. Friterad fläsksida, kungskrabba eller rökta bönor med 63-graders ägg. Fin regnbågslax. Allt så bra. Men för köttätaren finns något alldeles, alldeles extra. AG: släng er i väggen! Jag pratar om den grillade entrêcoten för två pers med sin rökta oxmärg som är lysande, ja, den går utanpå det mesta. Vi blev stumma av smakupplevelsen. Njöt efteråt av en härlig sorbet med spansk körvel, flingsalt och olivolja. Så snyggt och gott. Mycket sympatisk vinlista och underbar personal. Avspänd, lättsam miljö och samtidigt är man verkligen kunniga! Till sist: Oaxen Slip måste anses vara extremt prisvärd med hänsyn till den nivå man levererar på.

1  Tack frank0fil
Omdömet skrevs 8 augusti 2018

En mycket bra restaurang och bar. Kom gärna lite tidigare och ta en drink i baren och insup atmosfären. Vi åt lite olika fiskrätter och alla var av ypperlig klass, ta dock med den stor plånboken.

Tack Hakan_12_Johansson
Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Kul att kunna trilla in på en finkrog när vi bara gick förbi. Öppet hela dagen( inte stängt som det står på tripadvisor.) Njöt av lite blandad snacks istället för förrätt. Därefter utsökt lax resp. Smörstekt uerfile. Trevlig personal och härligt läge. Skulle ha gett betyg 4,5 om det hade gått.

Tack 785leifl
Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Mysigt ställe som ligger lite i skymundan på djurgården. Oaxen slip serverar bra mat med fina råvaror till ett rimligt pris. Servicen är god. Nästa gång blir det att pröva oaxen krog.

Tack MattiasGun

Resenärer som tittade på Oaxen Krog & Slip tittade också på

Besökt Oaxen Krog & Slip? Berätta vad du tyckte!