“En av Sveriges bästa!”

Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Omdömet skrevs 1 april 2018

Avsmakninsgmeny i fantastisk miljö. Vackert presenterat, välkomponerat och balanserat. Genomtänkt vinparning som rekommenderas.

Tack Christer R

1923 av 810 omdömen

Omdömet skrevs 19 mars 2018 från mobil enhet

Åt lördagsbrunch en kall marsdag. Mysigt ställe med fin utsikt.
Hade en entusiastisk servitör som var effektiv och trevlig. Beställde in två rätter per person då man rekommenderade det. Tanken är att man kan dela rätter så vi beställde in fyra stycken som vi delade på; sotad gravlax, sill, anklevermousse och bifftartar plus pommes. Samtliga rätter väldigt goda, favoriterna var den sotade gravlaxen och bifftartaren. Pommesen var perfekt! Drack en fantastisk Chablis till - funkade med samtliga rätter.
Avslutade med två efterrätter som vi delade; lagerbladssorbét och munk med glass. Sorbéen var överraskande god med rapsoljan och flingsaltet. Rekommenderas om man vill ha något mindre sött men läskande.
Vi är supernöjda med vår brunch och återkommer gärna.

Tack LysandeSickan
Omdömet skrevs 18 mars 2018

Blandade intryck i form av häftig inredning som passar restaurangens läge. Porslin som tar en tillbaka till sjuttiotalet i kombination med vällagade rätter. Finns något för alla på menyn.

Tack bandling2016
Omdömet skrevs 14 mars 2018 från mobil enhet

Vi åt grosshandlarlunch. Maten och drycken var i toppklass och betjäningen väldigt bra. Härligt att sitta och se ut på Djurgården och över sjön.

Tack ToutSwede
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Maten är riktigt bra! Lagom udda. Tempot på serveringen var lite för högt i början men sedan lite väl långsam. Tänk på att det du beställer utöver fasta menyn gärna drar i väg i pris, gäller både dryck och mat.

1  Tack mickespinn

Resenärer som tittade på Oaxen Krog & Slip tittade också på

Besökt Oaxen Krog & Slip? Berätta vad du tyckte!