“Oförglömlig kväll”

Rankad som nr 28 av 3 207 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn

En fantastisk upplevelse! Välkomnades av jättetrevlig personal som tog oss med genom hela 8+ 10 rätters menyn. Otroliga smakupplevelser som vi sällan ska glömma. Trevligt läge dessutom invid Beckholmen! Helt klart värt ett besök!

Tack Ancha B

Hade väldigt höga förväntningar på maten på detta hajpade ställe. Tyvärr blev jag mycket besviken. Lamm-entrecote betyg 2 av 5. Trisst och blaskig. Råbiffen 4 av 5. Trattkantareller 4 av 5. Svensk hängmörad entrecote seg. Knappt betyg 3 av 5. Marinerade rödbetor från Skilleby 3 av 5. Stekt, confiterad svamp 2 av 5. Varför serverar man simpel pommes frites??
Överlag alldeles för dyrt vin. Rödvin ”Dina”, Barbera d’Alba industriell smak. Var tvungen att ta ett glas Marco Felluga istället. Smakade riktigt bra.
Inget fel på service och lokalen är fantastisk.
Önskar köket lycka till och hoppas att det vässar kvalitet och smak.

Tack a91_msf

Så fick vi då ett bord äntligen en lördagskväll på Oaxen Slip efter flera veckors väntande.
Var denna väntan värd mödan. Nej knappast. Stället ligger vackert intill Beckholmsbron på Djurgården. Inredningen med fyra båtar i taken ger karaktär åt stället. Utsikten är strålande över strömmen. Serveringspersonalen är trevliga och tillmötesgående. Men menyn är smal och innehåller inga direkta nyheter eller spännande kompositioner.
Portionerna är små varför det kan bli dyrt om du är hungrig. Du kunde beställa in en antal tillbehör men ingen potatis!
Ett oerhört störande moment var ljudnivån. Den är alldeles för hög. Musiken kändes bara som ett ytterligare lager på det organiserade bullret. Hit skall du inte gå om du vill tala lugnt med en person, möjligen skrika i barhänget.
Totalt sett tycker jag det finns en antal bättre bistro/restaurang alternativ i Stockholm, centralt belägna, som är mer tilltalande.

Tack Göran H
Omdömet skrevs oktober 9 2017 från mobil enhet

Vi provade att äta på Oaxens Slip före konserten med Tomas Ledin på Cirkus. Mycket professionell personal som vet hur man behandlar kunder. Tack. Vi åt röding den var väldigt god. Vi upplevde restaurangen som mycket prisvärd. Rekommenderas verkligen.

Tack Ralf W
Omdömet skrevs oktober 7 2017 från mobil enhet

Vi besökte Oaxen Slip. Stället är trevligt och lite kul med båtar i taket. Personalen är kunnig och trevlig. Maten här är rustik och rejäl. Inga korslagda gräslöksstrån. Förrätterna är goda och rejäla. Desserterna smarriga och snygga. Vi var inte lika imponerade av de delade huvudrätterna torskkrage och lammnacke. Helt okej gott men inte så spännande som det lät, fast väldigt prisvärt å andra sidan.

Tack M3088GQmarie

Resenärer som tittade på Oaxen Krog & Slip tittade också på

Besökt Oaxen Krog & Slip? Berätta vad du tyckte!