“Trevligt och gott”

Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Omdömet skrevs 7 oktober 2017 från mobil enhet

Vi besökte Oaxen Slip. Stället är trevligt och lite kul med båtar i taket. Personalen är kunnig och trevlig. Maten här är rustik och rejäl. Inga korslagda gräslöksstrån. Förrätterna är goda och rejäla. Desserterna smarriga och snygga. Vi var inte lika imponerade av de delade huvudrätterna torskkrage och lammnacke. Helt okej gott men inte så spännande som det lät, fast väldigt prisvärt å andra sidan.

Tack M3088GQmarie

Omdömet skrevs 3 oktober 2017 från mobil enhet

Oaxens bakficka Slip har ett helt fantastiskt läge och lokaler. Det är den huvudsakliga anledningen till att vi går hit. Kommer man på helgen är det brunch och man beställer in 2-3 rätter var och delar. Ett vanligt koncept just nu. Kvaliteten på maten kan variera från gång till gång men är oftast riktigt god. Personal och service varierar också. Har tyvärr stött på några av branschens snorkigaste personal här.

2  Tack Cyklister
Omdömet skrevs 2 oktober 2017

Brunchen kittlade smaklökarna med lite rökt rödin,kantareller,charktalrik & en äggröra till detta tog vi lite öl i vin. Som efterrätt kunde jag inte motstå en Oaxengrogg som bestod utan Rom och bränd honungscola...wow vad god.

Tack Tomas E
Omdömet skrevs 25 september 2017 från mobil enhet

Jag och min mamma åt lunch en fredag före vi skulle på en utställning. Vi var på plats när de öppnade. Vår servitör var lättsamt trevlig. Det fanns tre alternativ att välja på. Vi valde fisken och köttet. Det tog en halvtimme (!) innan maten kom. Den var ljummen och kötträtten var något för salt i sin balans. Vi påpekade det för servitören som tackade för vårt påpekande och bjöd på varsin tryffel som kompensation. Lunchen var god men när man äter lunch på en av stans allra bästa krogar är förväntningarna därefter. Maten var god men inte på förväntad nivå. Hade det varit en kvarterskrog som man bara smitit in på vinst och förlust så hade det varit en supergod upplevelse. När vi betalde la vi ingen dricks då det var en vanlig lunch. Servitören blev dock besviken och kunde inte dölja det då han bjudit oss på tryffeln som kompensation för kökets missar och nog hade förväntat sig en "gentjänst". Ett bra lunchalternativ men ha inte bråttom eller för höga förövningar.

Tack Jeanette T
Omdömet skrevs 6 september 2017

Perfekt ställe för en ljum sommarkväll. Fint att sitta såväl inne som ute vid den lilla hamnen. Maten smakade bra. Personalens klädsel - shorts och skjorta - är dock inte så rolig. Tycker om när man kan skilja på personal och gäster.

Tack Marie K

Resenärer som tittade på Oaxen Krog & Slip tittade också på

Besökt Oaxen Krog & Slip? Berätta vad du tyckte!