“Semestrare”

20:00
Rankad som nr 23 av 3 399 Restauranger i Stockholm
Kök: Grill
Område: Södermalm Område
Beskrivning: O`Pizzicato är en familjeägd italiensk restaurang som startades 2004 av två bröder. Sedan ett antal år tillbaka drivs den av hela familjen från båda sidorna där visionen är att erbjuda italiensk mat och dryck med passion, kärlek och kunskap. När restaurangen startades serverades det endast pizza, pasta och deli med fokus på det förstnämnda. Men med åren utvecklades det och det börjades serveras både kött och fiskrätter med alkoholhaltiga drycker. 2011 beslutades att de erkända goda pizzorna skulle sluta att serveras för att fokusera djupare på det italienska köket med viner från de flesta italienska regioner. Utveckling är en annan vision på O`Pizzicato och i februari, 2015 genomfördes en modernisering av lokalens interiör. För att avnjuta en trevlig middag gör ni det genom att boka bord via våran hemsida, mail eller telefon. Vid större sällskap på över 12 personer anordnas olika menyförslag där förrätt och varmrätt serveras. Ett besök på O`Pizzicato med familj, dina vänner eller arbetskollegor innebär alltid en upplevelse då vår högsta strävan är att ni ska lämna restaurangen med bästa möjliga intryck. Varmt välkoma =) Med vänlig hälsning, Familjen
Omdömet skrevs 21 februari 2020 från mobil enhet

Mycket gott. Väldigt uppmärksam personal som hela tiden frågade, fyllde på mm. Åt själv tournedo, väldigt gott. Alla 8 i sällskapet mycket nöjda. Väl värt ett besök, men boka.

Tack L1643EPpetern
opizzicato, Ägare på O`Pizzicato, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2020

Hej Peter,

Jättekul att läsa att ni var nöjda. Stort tack för din recension om oss. Hoppas vi ses snart igen. Vart välkomna tillbaka =)

Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

Såå trevlig och engagerad personal!! Vi åt en chark/ostbricka till förrätt. Mycket god! Sedan åt vi en av de godaste ryggbiffar m bra och pommes någonsin. En tiramisu so från himlen!

Tack Eva L

Hejsan Eva,

Stort tack för din recension om oss. Det är så himla kul att läsa att ni blev nöjda hos oss. Hoppas vi ses snart igen. Med vänlig hälsning, Personalen på O'Pizzicato

Omdömet skrevs 10 februari 2020 från mobil enhet

Vi var ett sällskap på 4 pers och vi kom alldeles för tidigt. Fick ändå ett varmt mottagande och blev ombedda att vänta i baren där god dryck avnjöts och inom ca 15 minuter hade vi fått ett bord. Mycket trevlig och uppmärksam personal med glimten i ögat och maten, MATEN! Vi delade på en charkbricka till förrätt och sedan var vi tre som åt pasta och en som tog gös, vi var alla mycket nöjda. Fantastiska viner att välja på! Lokalen var också trevlig och gav ett ombonat och gemytligt intryck. Våra varmaste rekommendationer!

Tack miaa728

Ciaaao Mia =)

Glädjer oss så himla mycket att ni var nöjda. Tack för att du tog dig tiden och skrev denna fina recension om oss. Hoppas vi ses snart igen Mia.

Med vänlig hälsning, Personalen på O'Pizzicato

Omdömet skrevs 18 januari 2020 från mobil enhet

Absolut en ny favorit!
Vi hade turen att få middagsplatser för två utan reservation. Husets röda var mycket gott! Vi beställde in två olika maträtter och fick in dem samtidigt efter en viss väntan. När servitören upptäckte fördröjningen med vår mat fyllde han genast på i våra vinglas och bad om ursät. När vi sedan fick maten var den mycket bra. Vi flyttade till baren där vi åt chokladtryffel som dessert. Allt var mycket bra och servicen var så bra att O’Pizzicato genast förvandlades till min favoritrestaurang!
Rekommenderas och väl värt en resa!

Datum för besöket: januari 2020
Tack BengtF_12
Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

Bra service och väldigt trevlig miljö. Åt endast huvudrätt, men det var helt magiskt gott! Jag tog halstrad gösfilé med hummersås och miniscampi, rekommenderas starkt. Min sambo åt entrecote och även den mycket god.

Datum för besöket: januari 2020
Tack elinolsson95

Resenärer som tittade på O`Pizzicato tittade också på

Besökt O`Pizzicato? Berätta vad du tyckte!