“Mysig italienare med fantastik personal och god mat.”
Omdöme om O`Pizzicato

O`Pizzicato
Boka bord
mån 14/10
20:00
Rankad som nr 32 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Grill
Område: Södermalm Område
Beskrivning: O`Pizzicato är en familjeägd italiensk restaurang som startades 2004 av två bröder. Sedan ett antal år tillbaka drivs den av hela familjen från båda sidorna där visionen är att erbjuda italiensk mat och dryck med passion, kärlek och kunskap. När restaurangen startades serverades det endast pizza, pasta och deli med fokus på det förstnämnda. Men med åren utvecklades det och det börjades serveras både kött och fiskrätter med alkoholhaltiga drycker. 2011 beslutades att de erkända goda pizzorna skulle sluta att serveras för att fokusera djupare på det italienska köket med viner från de flesta italienska regioner. Utveckling är en annan vision på O`Pizzicato och i februari, 2015 genomfördes en modernisering av lokalens interiör. För att avnjuta en trevlig middag gör ni det genom att boka bord via våran hemsida, mail eller telefon. Vid större sällskap på över 12 personer anordnas olika menyförslag där förrätt och varmrätt serveras. Ett besök på O`Pizzicato med familj, dina vänner eller arbetskollegor innebär alltid en upplevelse då vår högsta strävan är att ni ska lämna restaurangen med bästa möjliga intryck. Varmt välkoma =) Med vänlig hälsning, Familjen

Vi blev bjudna på familjemiddag på denna mysiga italienska resturang som ligger precis vid Södra Station.Resturanglokalen är mysig och personalen är völdigt trevliga och serviceinriktade .Några i sällskapet hade varit på resturangen tidigare och alltid varit nöjda med besöken Det som störde mig lite var musiken som spelades men efter en stund märkte man inte den .Det ör bra priser och en bra meny .Bra vinlista med många bra alternativ .Maten är jättegod och det ör så mysig stämning på resturangen och personalen är völdigt trevliga .Vi blev nöjda över våra pasta rötter som hade goda smaker och pastan var perfekt tillagad .Vi åt en charkbricka som förött som var jöttegod med fantastisk god olivolja och balsamvinäger till.Jag kan varmt rekommendera denna mysiga resturang .

Datum för besöket: september 2019
Tack Mandy_Wine_Dine

Omdömet skrevs 7 september 2019 från mobil enhet

Vi hade förmodligen inte hittat dit om vi inte fått tips om detta ställe. Ligger mitt på Södermalm vid Södra Stationsområdet, och har tydligen legat där i 15 år. Lokalen är varm och mysig och det var full ruljans hela kvällen. Populärt ställe för sällskap i alla åldrar och jag förstår varför! Maten var jättegod, vi åt lite olika förrätter samt hummerpasta och risotto till varmrätt. Personalen var otroligt varm, hjälpsam och trevlig. Jag kommer gärna tillbaka igen!

Datum för besöket: september 2019
Tack AnnaResa
Omdömet skrevs 29 augusti 2019 från mobil enhet

Ringde restaurangen med kort varsel för att försäkra mig om bord fanns. Restaurangen svarade och bokade bord. Vi kom dit och beställde mat. Innan maten blev vi serverade ett gott bröd med underbar smakrik olivolja, vi fick även påfyllning av bröd. Vid val av mat från menyn var servitrisen väldigt professionell och påläst. Jag tog en pasta med oxfilé. Mkt bra!helt nöjd med hela upplevelsen. Trevlig personal utan att bli överdriven. Full pott!

Tack Totte757
Omdömet skrevs 25 augusti 2019 från mobil enhet

Jag var där en lördag med mina föräldrar och min sambo och åt en jättetrevlig middag.
Fördrink, charktallrik, varmrätt, vin, kaffe och avec - allt var supergott!
Servicen var superb med kunnig och skojfrisk personal.

Jag tog osso bucon som var magisk!
De andra tog hummertortellonin och oxfilétournedos och var minst lika nöjda.

Rekommenderar starkt denna kvarterskrog på söder där du får bra service, utmärkt mat och goda viner till ett väldigt rimligt pris.

Tack 97erikr
Omdömet skrevs 24 augusti 2019 från mobil enhet

På rekommendation från en bekant valde vi denna restaurang för middag fredag kväll. Vi möttes av otroligt professionell personal och åt riktigt bra mat! Det blev en mycket trevlig kväll och en väldigt bra upplevelse. Hit lär vi komma fler gånger!

Tack 136elenam

Resenärer som tittade på O`Pizzicato tittade också på

Besökt O`Pizzicato? Berätta vad du tyckte!