“Middag”

20:00
Rankad som nr 46 av 3 767 Restauranger i Stockholm
Kök: Grill
Område: Södermalm Område
Beskrivning: O`Pizzicato är en familjeägd italiensk restaurang som startades 2004 av två bröder. Sedan ett antal år tillbaka drivs den av hela familjen från båda sidorna där visionen är att erbjuda italiensk mat och dryck med passion, kärlek och kunskap. När restaurangen startades serverades det endast pizza, pasta och deli med fokus på det förstnämnda. Men med åren utvecklades det och det börjades serveras både kött och fiskrätter med alkoholhaltiga drycker. 2011 beslutades att de erkända goda pizzorna skulle sluta att serveras för att fokusera djupare på det italienska köket med viner från de flesta italienska regioner. Utveckling är en annan vision på O`Pizzicato och i februari, 2015 genomfördes en modernisering av lokalens interiör. För att avnjuta en trevlig middag gör ni det genom att boka bord via våran hemsida, mail eller telefon. Vid större sällskap på över 12 personer anordnas olika menyförslag där förrätt och varmrätt serveras. Ett besök på O`Pizzicato med familj, dina vänner eller arbetskollegor innebär alltid en upplevelse då vår högsta strävan är att ni ska lämna restaurangen med bästa möjliga intryck. Varmt välkoma =) Med vänlig hälsning, Familjen

Ringde restaurangen med kort varsel för att försäkra mig om bord fanns. Restaurangen svarade och bokade bord. Vi kom dit och beställde mat. Innan maten blev vi serverade ett gott bröd med underbar smakrik olivolja, vi fick även påfyllning av bröd. Vid val av mat från menyn var servitrisen väldigt professionell och påläst. Jag tog en pasta med oxfilé. Mkt bra!helt nöjd med hela upplevelsen. Trevlig personal utan att bli överdriven. Full pott!

Tack Totte757

Jag var där en lördag med mina föräldrar och min sambo och åt en jättetrevlig middag.
Fördrink, charktallrik, varmrätt, vin, kaffe och avec - allt var supergott!
Servicen var superb med kunnig och skojfrisk personal.

Jag tog osso bucon som var magisk!
De andra tog hummertortellonin och oxfilétournedos och var minst lika nöjda.

Rekommenderar starkt denna kvarterskrog på söder där du får bra service, utmärkt mat och goda viner till ett väldigt rimligt pris.

Tack 97erikr

På rekommendation från en bekant valde vi denna restaurang för middag fredag kväll. Vi möttes av otroligt professionell personal och åt riktigt bra mat! Det blev en mycket trevlig kväll och en väldigt bra upplevelse. Hit lär vi komma fler gånger!

Tack 136elenam
Omdömet skrevs 10 augusti 2019

Underbar atmosfär och väldigt trevlig personal som visade sig väldigt kunnig på råvaror och vin. Förrätter och varmrätter var utsökta till ett helt klart överkomligt pris.

Tack smedsenwitt
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Vi åt Tryffelpasta och kalv. Rekommenderas !!! Vi tog även och toppade pastan med ”tryffelkaviar”. Gör det. Vår dotter vart ledsen i slutet av middagen. Då kom dem oförberett in med en glass till henne. Vår dotter lämnade restaurangen med två nya kompisar.

Tack danielmN8266LX

Resenärer som tittade på O`Pizzicato tittade också på

Besökt O`Pizzicato? Berätta vad du tyckte!