“En byggnad full med historier”

Stockholms Stadsbibliotek
Rankad som nr 26 av 271 saker att göra i Stockholm
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 25 december 2017 från mobil enhet

Historiernas högborg där du hittar allt, bra för dig som student, för dig som vill läsa en bok och fika samtidigt eller bara ska kolla upp en sak på Internet. Varför inte sitta i byggnaden med Sveriges tidningar och bläddra i lugn och ro?

Tack Magnus C

Omdömet skrevs 28 september 2017

Det här är den bästa platsen i Stockholm där man verkligen kan skaffa pålitlig och bra kunskap utan att behöva kolla,

Tack Viggo J
Omdömet skrevs 27 juli 2017

Här har jag suttit många timmar och studerat. Du hittar olika typer av människor som läser, studerar eller bara tittar runt.
Byggnaden är rund och det är värt att se!

Tack Romina M
Omdömet skrevs 11 juli 2017

fantastisk samling tidskrifter, det är inte nödvändigt att spendera massor på tidningar utan man går hit ett par timmar och får inspiration

Tack Björn B
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 25 juni 2017

Detta är det bästa stället att plugga på i hela Stockholm. Det är helt tyst och sådant fokus i luften att man inte kan annat än plugga. Taket i rotundan är otroligt vackert och personalen är väldigt hjälpsam med alltifrån att hitta en speciell hylla till att hitta böcker för skolarbeten.

Tack 40ebbah

Resenärer som tittade på Stockholms Stadsbibliotek tittade också på

Besökt Stockholms Stadsbibliotek? Berätta vad du tyckte!