“Bra mat men rörigt!”

Taverna Brillo
Rankad som nr 665 av 3 459 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Östermalm
Beskrivning: Taverna Brillo är ett modernt brasserie i centrala Stockholm. Menyn har sina rötter i den italienska kokkonsten men i en förnyad, svensk tappning. Matsalen utgör hjärtat i lokalen som bjuder på ett stort utbud av mat och dryck. Under samma tak ryms även barer och butiker med charkuterier, delikatesser, pizza, bröd, glass, kafé och blommor. Lika generöst som utbudet är även öppettiderna.
Omdömet skrevs 11 februari 2020 från mobil enhet

Hade bokat bord sen eftermiddag, en lördag. Kom till restaurangen i god tid, fick stå i kö för att komma fram till hovmästaren som sprang omkring för att leta bord till gäster. När vi kom fram & sa att vi bokat bord verkade det som om vår bokning trots bekräftelser inte kommit fram. Vi fick ett litet bord vid pizzaugnen så det ordnade sej...
Vi beställde in lite ost & bubbel före maten, gös & kalvfile som varmrätt & rödvin till maten. Bubbel & ostbricka kom in, ganska snabbt även varmrätten men rödvinet såg vi aldrig skymten av.
Eftersom personalen har hård belastning fanns det aldrig tillfälle att försöka få in rödvinet.
Maten var supergod, hade önskat att servicen hade hållit samma klass, då hade besöket varit superbra.
Det känns lite snopet att besöka en så etablerad krog som har så dålig service...

Datum för besöket: februari 2020
2  Tack CarreWes

Omdömet skrevs 25 januari 2020 från mobil enhet

Det var bra och snabb service med jätte god mat. Jag skulle säga att det är en Mellan fin restaurang. Det Gick även bra att ha med barn !

2  Tack elenors722
Omdömet skrevs 19 januari 2020

Taverna Brillo är avslappnat och opretentiöst adressen till trots. Restaurangen känns intim även om lokalen i själva verket är stor och har ett par olika delverksamheter. Servicen är oklanderlig och vid lunchtid passar restaurangen bra såväl för affärsmöten som långlunch med vänner eller familj. Maten är vällagad och smakar fantastiskt. Särskilt är en av paradrätterna, löjromspizza, to die for. Svårt att undvika att inte dela på en till förrätt.

1  Tack jensa1978
Omdömet skrevs 15 januari 2020

Var där för middag. Hovmästaren bad oss att gå efter 1 h och 15 minuter för att lämna plats åt nya gäster. Och då fanns det ändå personer som hade varit där längre än oss. Väldigt dyrt för sisådär kvalité på maten. Finns bättre ställen i närheten.

2  Tack ElenaHere
Omdömet skrevs 8 januari 2020 från mobil enhet

På Taverna Brillo får jag en känsla av att jag sitter på en krog i södra Europa, lite rörigt, lite nonchalant god mat, mycke folk i rörelse.

Datum för besöket: december 2019
Tack Bengt e

Resenärer som tittade på Taverna Brillo tittade också på

Besökt Taverna Brillo? Berätta vad du tyckte!