“Matupplevelse ”
Omdöme om Smörgåstårteriet

Smörgåstårteriet
Boka med
Smörgåstårteriet har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 6 av 3 164 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt, Svenskt
Bra för: Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Vasastan
Beskrivning: På Smörgåstårteriet jobbar vi med de bästa råvarorna från i huvudsak svenska producenter. Råvarorna behandlas varsamt för att göra smakupplevelsen så bra som möjligt för dig. Med vår meny vill vi erbjuda en kulinarisk resa genom vårat avlånga land med ett antal stopp på vägen där varje resmål har en lokalt representerad ingrediens. Vår dryckeslista är speciellt utvald för att passa vår meny. Vinerna är i huvudsak druvrena och vi väljer gärna ekologiska vid möjlighet.
Omdömet skrevs mars 18 2017 från mobil enhet

En spännande matresa genom landskapet. Vacker presentation med gudomliga kombinationer av smakar.
Super bra service. Nackdelen är hög ljudvolym i restaurangen. Mkt rekommenderat.

Tack Arhza

Omdömet skrevs mars 11 2017 från mobil enhet

Hittade Smörgåstårteriet via Tripadvisor efteratt ha bläddrat förbi stället många gånger i tron att de bara serverar smörgåstårta. Så fel jag hade (men de har tydligen en cateringverksamhet med smörgåstårta).

Slogs av hur otroligt snyggt det var i restaurangen när vi kom in. Enkelt, stilrent, skandinaviskt. Verkligen nice miljö!

Vi åt långa menyn med vinpaket. Fantastiskt god mat rakt igenom. Min favorit var oxbringan med långbakad morot (Gotland, Fole), därefter den rimmade rödtungan med majrova och savoykål (Skåne, Ugglarp). Menyn kostade 755kr. Prisvärt tycker jag.

Riktigt bra service också. Trevliga rakt igenom, tillmötesgående och bra helt enkelt. Inga problem att få ett halvt vinpaket för kompisen som skulle upp tidigt.

Rekommenderas varmt!

1  Tack Tina Z
Omdömet skrevs februari 22 2017

Ett måste om man uppskattar smakupplevelser utöver det vanliga!
Liten familjerestaurang som är mån om HÖG kvalitet och service.
Den bästa restaurangen som vi besökt i Stockholm.
Kostar en slant, men värt varenda krona.
Vi kommer gärna tillbak vid nästa besök i Stockholm.

1  Tack Carina I
Omdömet skrevs februari 15 2017

Har varit på Smörgåstårteriet ett flertal gånger och alltid lämnat lokalen både mätt och mycket belåten. Rekommenderar att testa den stora resan vilket är ett prisvärt sätt att göra en middag till en upplevelse man kommer ihåg. Maten är alltid vackert presenterad och tillagad på sätt som "man inte gör hemma", men utan att det nyskapande tummar på smaken. Lokalen är mysig, men lite trång och det fåtal bord som finns är oftast fulla.

1  Tack Hanna N
Omdömet skrevs februari 15 2017

Så sjukt god mat!
Vilken smakupplevelse, hit är ett måste!

Kan ärligt säga att detta är en utav de bästa restaurangerna jag varit på topp klass!
En 4 rätters med vinpaket landar på ca 2000 kr för 2 pers, mycket bra! :)

1  Tack MattiasMelin

Resenärer som tittade på Smörgåstårteriet tittade också på

Besökt Smörgåstårteriet? Berätta vad du tyckte!