Google
Sätt du kan uppleva Monteliusvägen på
från 23,80 US$
från 169,28 US$
från 157,54 US$
från 598,72 US$
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Här är en av Stockholms vackraste utkiksplatser. Man får en väldigt bra bild av Kungsholmen, Gamla Stan och Norrmalm. Men man får inte glömma bort att promenera längst med Bastugatan, den gatan är otroligt vacker och gör så det känns som att man är 200 år back i tiden.

Men tänk på en sak när du står på utkiksplatsen på Monteliusvägen!
Eftersom det är rätt högt upp så blåser det en hel del, så om du är där på våren eller hösten rekommenderar jag dig att ha på underställ så du inte fryser!

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack zmaj13
Omdömet skrevs 27 april 2021

Jag hade läst om denna underbara promenadvägen, så letade mig fram till den. Den börjar nästan vid Mariahissen, och leder dig fram till en underbar utsikt över Stockholm.

Datum för upplevelsen: april 2021
Tack brittan55
Omdömet skrevs 8 september 2020 från mobil enhet

Stockholm är vackert och fyllt med spektakulära vyer. Monteliusvägen vid Mariaberget på Södermalm bjuder kanske på den allra vackraste vyn, med utsikt över Riddarfjärden, Västerbron, Kungsholmen, och Stadshuset.

Datum för upplevelsen: september 2020
2  Tack Biz-N-Fun-Trips
Omdömet skrevs 15 februari 2020

Perfekt promenad för att skåda utsikt över Stockholm och se Södermalms äldre hus. Ganska kuperat. Rekommenderas verkligen.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack sussg2018
Omdömet skrevs 8 februari 2020 från mobil enhet

Monteliusvägen bjuder på en av söders finaste promenadstråk och otroligt vacker utsikt över Stockholm.

Datum för upplevelsen: februari 2020
1  Tack MorganO69