Boka i förväg

Google
Sätt du kan uppleva Monteliusvägen på
från 53,46 US$
från 178,00 US$
från 41,54 US$
Omdömet skrevs 8 april 2019

Ta god tid på dig, vandra utmed Södermälarstrand fast en bit upp på berget, ta en öl på något uteställe, vandra igen, titta på Stockholm från söders höjder. Avsluta på Mosebacke med en bit mat och ännu en god öl

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Leif H
Omdömet skrevs 16 februari 2019 från mobil enhet

Denna plats är bäst vår o sommar.
Utsikten är sagolik. Här slipper ni trängas med bussturister som på platsen framför sjukhuset på fjällgatan.

Man kan sitta i timmar och bara njuta.
En perfekt plats för er att ta vänner fån andra delar av Sverige eller utlandet.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack thomasn172
Omdömet skrevs 13 februari 2019 från mobil enhet

Packade väskan med lite picknick och njöt av utsikten väldigt mysigt när mörkret tar över Stockholm .

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack Vigor1900
Omdömet skrevs 4 februari 2019

En fantastisk plats för utsikt över Gamla stan och Riddarfjärden. Jag gillar denna plats rejält. Här kan man få lugn vår- och höstkvällar. Riktigt vackert!

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack Miguel d
Omdömet skrevs 9 december 2018

Monteliusvägen är en promenadväg (t o m cyklar är förbjudna), uppbyggd av delvis träbroar högt över ett 40 m högt stup ner mot vattnet. Man har en strålande utsikt över staden med Stadshuset, Stockholms kanske främsta symbolbyggnad, där bl a Nobelfesten aväts. Det tar ca 20- 30 min att gå sträckan med tittpauser och det finns inga möjligheter att kliva av. Har man börjat gå måste man gå hela vägen eller alt vända. Ha gärna en Stockholmskarta i handen när du går. Det ger snabbt en mycket god orientering om stadens geografi.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
1  Tack Hans J