“Lunchsallad”
Omdöme om Tradition

Tradition
Boka med
Tradition har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 53 av 3 471 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: På Tradition äter du mat från det svenska köket så som det var tänkt från början: Utvalda, okomplicerade råvaror av hög kvalitet som är tillagade med kunskap och omsorg. De 3 krogarna har alla sina egna unika menyer utvald efter säsong och vad som vi tycker passar bäst för tillfället i just den stadsdelen.
Omdömet skrevs 4 september 2018

Jag tog en sallad med rökt kalkon, kidneybönor & paprika samt dragondressing för 130 kr. Till detta serverades hårtbröd och en god kavring. Salladen smakade ok men tyvärr så fick jag en del sand/jord i den så det knastrade lite obehagligt några gånger när jag åt.
Lokalen är fräsch och andas svensk inredning. Jag kommer tillbaka för att testa någon av deras andra husmansrätter som såg goda och vällagade ut

Tack Hito
Jonas P, Ägare på Tradition, svarade på det här omdömetSvarade 8 september 2018

Tack för besöket, välkommen åter

Omdömet skrevs 17 augusti 2018 från mobil enhet

Jag besökte idag tradition för att bjuda mina amerikanska vänner på husman. Kl är 14:55 och lunch serveras till 15. Jag får snäsigt veta att lunchen är slut av en ljushårig servitris. Jag frågar är den slut eller är lunchen stängd? Den är stängd svarar hon. Ok men det är ju 5 min kvar? Stor suck levereras och hon får sedan klartecken att servera oss lunch. Fortsätter vara kort och med dålig attityd. Tycker själv det är väldigt pinsamt för mina gästers vägnar. Amerikanare är vana vid grymt bemötande i USA.

En annan servitris bistår sedan och hon är grym samt en kock som pratar sås med min såsintresserade vän. Eloge till er. Men! Första intrycket är så viktigt. Grymt god mat.

Tack Martin S
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

inget fel på maten men när vi beställt vad vi vill äta och dricka (inget vatten) frågar kyparen hur vi vill ha vattnet, still eller bubblat? vi tar bubblat. när notan kommer in kostar vattnet 40 kr. Inga stora pengar men vi har faktiskt inte beställt vatten. men den kommunikationen upplevde vi att vatten ingick. mycket onödig irritation på ett ställe med en trevlig meny.

Tack Per L
Jonas P, Ägare på Tradition, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2018

Hej Per
Kul att ni gillade maten.
Men kolsyrat vatten ingår i princip inte på någon restaurang vad jag vet. Möjligtvis på lunchrestauranger där det då framgår i "dagens lunch" att det ingår lättöl/mineralvatten exempelvis.

Omdömet skrevs 30 juli 2018 från mobil enhet

Jag har vänner som går hit väldigt ofta och jag blev inte besviken. Till lunch ksn du välja mellan tre bra alternativ. Det är svensk husmanskost. Lite dyrare än vanliga lunchställen men också bättre. Ligger lite off i Gamla Stan vilket är skönt.

Tack Jorgen M A
Jonas P, Ägare på Tradition, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2018

Tack, kul att du gillar vår lunch!

Omdömet skrevs 25 maj 2018 från mobil enhet

Är du ute efter svensk husman som är lite finare och lite godare är detta stället för dig! Generösa portioner av väldigt god mat.
Väldigt trevlig personal som är hjälpsamma och noggranna, våra allergier inte bara kontrollerades en gång utan två gånger. Goda fördrinkar.

Tack Niclas K

Resenärer som tittade på Tradition tittade också på

Besökt Tradition? Berätta vad du tyckte!