“Superb torsdagslunch med ärtsoppa och pannkakor”
Omdöme om Tradition

Tradition
Boka med
Tradition har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 19 av 3 164 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Leverans, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: På Tradition äter du mat från det svenska köket så som det var tänkt från början: Utvalda, okomplicerade råvaror av hög kvalitet som är tillagade med kunskap och omsorg. De 3 krogarna har alla sina egna unika menyer utvald efter säsong och vad som vi tycker passar bäst för tillfället i just den stadsdelen.
Omdömet skrevs mars 16 2017 från mobil enhet

Superb torsdagslunch med välkryddad ärtsoppa och spröda fina pannkakor med vispgrädde och god sylt. Trevlig personal. Kanske lite oinspirerad miljö.

Tack Uhrus
Svar från företaget:Svarade mars 26 2017

Tack för omdömet och att du uppskattade torsdagsklassikern med tillbehör!
Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs mars 8 2017

Weekend i Stockholm och var ska man äta. Istället för något "konstfullt" satsade vi denna gång på rejäl och god husmanskost. Gubbröra till förrätt. Fast och god så att den håller ihop på kavringen.Biff Rydberg och Rödingfilé till huvudrätt. Man glömmer hur gott röding är. Jag skulle kanske själv velat ha något mindre storlek på köttbitarna i min Rydberg, men annars gott. Perfekta förslag till vin till huvudrätterna.
Till dessert tog jag varma hjortron med glass, en riktig klassiker som jag inte ätit på en massa år, men som är just en klassiker. Min fru tog chokladterrin med blåbärssorbet och citroncremé. Vi pratade inte så mycket medan vi åt desserten, så det är väl betyg nog?
Om/när jag åtevänder blir det köttbullar - eftersom jag är uppväxt med först farmors köttbullar och sedan mina egna, "vågade" jag inte beställa dom denna gången...

Tack Peter T
Omdömet skrevs februari 18 2017

Vi har inte ätit på Tradition utan bara tagit ett glas eller en dessert efter att vi intagit middag på något annat ställe i Gamla Stan men det trevliga mottagande och fina servicen vi fått gör att vi planerar att komma tillbaka! Vi har sett maten på nöjda gästers tallrikar och det såg mycket tilltalande ut!
Första gången vi var där satt vi på den mysiga innergården en ljummen sommarkväll, mycket trevligt!

Tack Brittiswh
Svar från företaget:Svarade februari 22 2017

Tack, då hoppas vi att ni snart kommer tillbaka på middag !

Omdömet skrevs februari 5 2017 från mobil enhet

En ny bekantskap och en trevlig sådan är Tradition. Vällagad husmanskost med ett gott öl från Stockholm blev kvällens middag. Rena enkla smaker serverat på ett välkomponerat sätt av trevlig personal, kan inte bli bättre!

Tack zappajr
Svar från företaget:Svarade februari 10 2017

Tack, det värmer att höra !

Omdömet skrevs februari 4 2017 från mobil enhet

Älgfärsbiff, rönnbärsgele, karljohansvamp och potatis, till det en Södra Pale Ale var lördagens höjdpunkt. En mycket vällagad och mjuk (dvs ej stabbig som viltfärsbiffar lätt kan bli) gifte sig bra med svampsåsen. Middagen avslutades med en Lingonparfait (låt den smälta lite först) blev en bra avslutning. Kommer gärna igen!!!

Tack Anders S
Svar från företaget:Svarade februari 10 2017

Tack, det var trevligt att höra

Resenärer som tittade på Tradition tittade också på

Besökt Tradition? Berätta vad du tyckte!