“God mat”

Trattorian
Rankad som nr 370 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Kungsholmen

Jag, min syster och min mor åt tillsammans, alla upplevde att maten var mycket god. Personalen var trevlig, lokalen var fin och fräsch.
Vi alla tyckte att ljudnivån var för hög, det slutade med att vi gick så fort vi ätit vår mat. Det var helt enkelt för hög musik för att vi skulle njuta av att sitta kvar och skrika mot varandra. Hade vi haft med mormor hade vi nog vänt i dörren.
Men hade vi suttit vid ett bord som var mindre och inte precis där personalen hela tiden rörde sig så tror jag att vi suttit kvar en stund.
Jag tror att jag hade trivts bättre med min sambo i ett hörn. Så bra ställe för lite yngre grupper men inte något för 50+arna.

Tack My9203

Vi hade bokat bord för 8 personer för ett förlsedagsfirande, vi blev uppringda av restaurangen cirka 2 timmar innan för att bekräfta bokningen där vi säger att vi behöver en barnstol och upprepar återigen att vi skulle vilja sitta nära fönstret för utsikten. När vi kommer dit har vi fått bord så långt ifrån fönstret man kan komma och ingen barnstol finns på plats vid vårt bord. Tar en stund innan vi får den. Beställer en drink, får en helt annan än den jag beställt. En i sällskapet är glutenintolerant och frågade om det fanns någon glutenfri pasta eller så, vilket det inte fanns. Det enda alternativet att äta då var alltså risotton. Tog 30 minuter innan vi fick beställa dricka, och inget vatten fanns på bordet. Vattnet var man tvungen att köpa i flaskor, inget som var gratis. Tog 55 minuter innan vi fick vår mat efter vi beställt. Risotton smakade BARA ost, var inte ätbar och det var tyvärr två i sällskapet som beställde denna. Carbonaran var torr och inte alls krämig som den varit tidigare när jag ätit på Trattorian. Tyvärr inte en bra upplevelse denna gång, och personalen var inte service minded då man ständigt fick jaga dem om man ville beställa något. Det var även extremt ofräscha toaletter på restaurangen, trasiga och smutsiga..

1  Tack 583linneak

God, härlig och mäktig/matig mat. Gillade den grillade tonfisken. Uppskattade väldigt mycket olivoljan och brödet som serverades före maten. Trevlig service. Glassen med spiral mycket god men tycker ändå att det var lite dyrt med 120:- för en kula.

Tack 909gitac
Omdömet skrevs 25 april 2021 från mobil enhet

Restaurangen ligger en bit från Västerbroplan eller Fridhemsplan, perfekt för en liten promenad. Den är snyggt inredd och hemtrevlig samt coronasäker både med massa handsprit och stora avstånd mellan borden.

Maten är fantastisk, fräsch och vällagad. Lagom mycket att välja mellan och mycket chark, grönsaker och kött.

Personalen är supertrevlig och vänliga, jag kommer absolut tillbaka snart igen!

Datum för besöket: mars 2021
Tack LittleALJO
Omdömet skrevs 11 april 2021 från mobil enhet

Magiskt gott och vilket utbud . Trevlig personal som hjälpte till med vinval som blev perfekt ,hit går jag gärna igen.
Stefan Averbo

Datum för besöket: april 2021
Tack 105stefana

Resenärer som tittade på Trattorian tittade också på

Besökt Trattorian? Berätta vad du tyckte!