“Inte så bra...”

Trattorian
Rankad som nr 374 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Kungsholmen

Vi hade bokat bord för 8 personer för ett förlsedagsfirande, vi blev uppringda av restaurangen cirka 2 timmar innan för att bekräfta bokningen där vi säger att vi behöver en barnstol och upprepar återigen att vi skulle vilja sitta nära fönstret för utsikten. När vi kommer dit har vi fått bord så långt ifrån fönstret man kan komma och ingen barnstol finns på plats vid vårt bord. Tar en stund innan vi får den. Beställer en drink, får en helt annan än den jag beställt. En i sällskapet är glutenintolerant och frågade om det fanns någon glutenfri pasta eller så, vilket det inte fanns. Det enda alternativet att äta då var alltså risotton. Tog 30 minuter innan vi fick beställa dricka, och inget vatten fanns på bordet. Vattnet var man tvungen att köpa i flaskor, inget som var gratis. Tog 55 minuter innan vi fick vår mat efter vi beställt. Risotton smakade BARA ost, var inte ätbar och det var tyvärr två i sällskapet som beställde denna. Carbonaran var torr och inte alls krämig som den varit tidigare när jag ätit på Trattorian. Tyvärr inte en bra upplevelse denna gång, och personalen var inte service minded då man ständigt fick jaga dem om man ville beställa något. Det var även extremt ofräscha toaletter på restaurangen, trasiga och smutsiga..

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack 583linneak

God, härlig och mäktig/matig mat. Gillade den grillade tonfisken. Uppskattade väldigt mycket olivoljan och brödet som serverades före maten. Trevlig service. Glassen med spiral mycket god men tycker ändå att det var lite dyrt med 120:- för en kula.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 909gitac
Omdömet skrevs 25 april 2021 från mobil enhet

Restaurangen ligger en bit från Västerbroplan eller Fridhemsplan, perfekt för en liten promenad. Den är snyggt inredd och hemtrevlig samt coronasäker både med massa handsprit och stora avstånd mellan borden.

Maten är fantastisk, fräsch och vällagad. Lagom mycket att välja mellan och mycket chark, grönsaker och kött.

Personalen är supertrevlig och vänliga, jag kommer absolut tillbaka snart igen!

Datum för besöket: mars 2021
Tack LittleALJO
Omdömet skrevs 11 april 2021 från mobil enhet

Magiskt gott och vilket utbud . Trevlig personal som hjälpte till med vinval som blev perfekt ,hit går jag gärna igen.
Stefan Averbo

Datum för besöket: april 2021
Tack 105stefana
Omdömet skrevs 7 april 2021 från mobil enhet

Suverän italiensk brunch. Så mycket gott att välja på. Passar även vegetarianer. Många tillbehör är vegetariska. Men även gott om kött och lite fisk. Dessertbordet är rikligt även en fin glassbuffe med hemvevad glass. Lite ostar frukt och kex gör det hela komplett. Maten lagas löpande av kockarna.

Datum för besöket: april 2021
Tack catharina b

Resenärer som tittade på Trattorian tittade också på

Besökt Trattorian? Berätta vad du tyckte!