“Single women not welcome here”
Omdöme om Polpette

Polpette
Boka bord
tis 21/9
20:00
Rankad som nr 480 av 3 433 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Norrmalm

Ett riktigt bottennapp. Besökte Polpette ensam i början av sommaren men det skulle jag inte ha gjort. Blev bokstavligt talat bortmobbad därifrån. Frågade om ett erbjudande från let's deal men ägaren svarade snäsigt att den dealen måste man köpa 2 timmar innan. Oerhört märkligt regel som bara Polpette har, inga andra företag som använder sig av let's deal. Det blev uppenbart att jag inte var välkommen, vilket jag aldrig upplevt förut på en restaurang. Det allra värsta var det mycket otrevliga bemötandet. Gå inte hit. Har varit här förut och maten är inget särskilt, i bästa fall medelmåttig. Finns så många andra restauranger som vill ha dina pengar. Det här haket får inte mina pengar någon mer gång.

1  Tack askungen77

Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Sveriges bästa plankstek, hur gott som helst.
Personalen är alltid trevliga med ett gott bemötande och atmosfären är riktig mysig.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack 1ndre1
Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Vi besökte restaurangen två gånger. Den första gången endast för att få oss något svalkande att dricka, och den andra gången för att äta middag. Båda två valde vi oxfilépastan och vi blev inte besvikna. Ibland får man ju känslan att köttet man får är så långt ifrån oxfilé man kan komma, men i det här fallet var det ingen tvekan. Bra råvaror, en jättegod svampsås och bra pasta.

Servicen var snabb, och servitrisen var serviceminded och mån om att vi skulle känna oss välkomna.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack _hakan_bergdahl
Omdömet skrevs 21 juli 2021 från mobil enhet

Så god mat och fish and chips rätten är magisk. Service på hög nivå levereras av Lotta! Vi kommer snart tillbaka ☺️☕️

1  Tack 619mariej
Omdömet skrevs 25 juni 2021

Jag besökte restaurangen då jag hade en The Fork 500 kr check att nyttja.

För det första så var väntan lååång på att jag skulle få maten, maten i sig var medioker. Men det värsta var när servitören sa att jag i n t e kunde nyttja The Fork checken på 500 kr för det glas vin jag hade köpt, vilket är fel, fel och åter fel. Jag tom kollade med the Fork efteråt och de sa att restaurangen hade fel plus att jag sett att andra besökare kommenterat samma sak. Han sa detta för att restaurangen skulle tjäna mer pengar, vilket är superfult och oseriöst, vilket jag tycker hela restaurangen är, ett turisthak som bör undvikas. Att jag sedan fick höra av The Fork efter min upplevelse att restaurangen nu hade bestämt sig för att skippa samarbetet med The Fork förstärker och bekräftar min dåliga erfarenhet.

1  Tack MikaelBjorn

Resenärer som tittade på Polpette tittade också på

Besökt Polpette? Berätta vad du tyckte!