“Kött och potatis deluxe”
Omdöme om Restaurang AG

Restaurang AG
Rankad som nr 90 av 3 472 Restauranger i Stockholm
Kök: Steakhouse
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Kungsholmen
Omdömet skrevs 1 april 2018

Vi började med "bacon" till förrätt, en tjock skiva som bättre beskrivs som en lyxig skiva sidfläsk av riktigt fin kvalitet. Till förrätten kommer också bröd med ister.
Huvudrätt blev en riktigt mör entrecote från Spanien och Polen, till det en bakad potatis och en fräsch, lätt sallad. Efterrätt en god och lagom tempererad creme catalana, riktigt fin brownie och punschparfait med hjortron, kola och pekannöt.
Dryckerna håller hög kvalitet rakt igenom. Serveringen var väldigt trevlig och vi upplevde den som professionell.

Tack MoaA17

Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Trevlig lokal och kunnig personal. Blev lite högljutt när det var fullt. Vi beställde två olika entrecote och det var stor skillnad i smaken på dessa. Servitören rekommenderade den biten vi tyckte minst om. Kan verkligen rekommendera den Autstralienska, den var supermör.
Man kan välja mellan olika sorters tillbehör. Potatisgratängen och deras pommes var gott, men bean var alldeles för syrlig och grönsakerna lite tråkiga.
Hade gärna velat kunna välja på lite fler tillbehör.
Kan absolut tänka mig komma tillbaka, men det finns fler lika bra restauranger om man gillar kött.

1  Tack MyAnd85
Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

Fantastisk kött restaurang vid Fridheimsplan i Stockholm.

Alla som någon gång har drömt om det där fantastiskt möra köttet ska absolut testa AG. Det är klass rakt igenom, fantastiskt kött och supertrevlig personal gör kvällen komplett.

Tack Anders B
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Att lämna omdöme om AG är svårt. Allt är jättebra men de når inte ända fram. Servicen är trevlig men det tar tid mellan rätterna. Maten är jättebra men när man ätit upp så är man inte riktigt nöjd. Det når inte upp till vad man betalar. Men det är ett trevligt ställe.

2  Tack McMaccan
Omdömet skrevs 20 mars 2018 från mobil enhet

Trevlig och fin restaurang för köttälskare . Servicen är helt ok och snabbare . Maten är skit bra . Dålig på drinkarna
Lite tran på bordet men ända rekommendera den ställe .
Glömt inte att boka bord

1  Tack Victor Manuel B

Resenärer som tittade på Restaurang AG tittade också på

Besökt Restaurang AG? Berätta vad du tyckte!