Öppet i dag: 00:00 - 23:59
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Vackert o rofyllt,

Har inte varit så många gånger på Skogskyrkogården, men dom ggr. jag har varit där vilar det ett ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
Margareta W
Rofylld begravningsplats som m ånga gillar att finna ro i och promenera. Finns flera olika ingångar

Det finns olika inriktningar på gravplatsen beroende på vilken trosamfund man söker. Det finns även ... läs mer

PiaL327
Läs alla 429 omdömen

De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Stockholm
från 35,80 US$
från 48,50 US$
från 45,00 US$
Abbamuseet
21 omdömen
från 28,20 US$
Omdömet skrevs 15 februari 2018

Förstår inte heller, som någon mer påpekade, att UNESCO pekat ut denna plats. Jag har besökt många helt fantastiska och ljusa kyrkogårdar, Skogskyrkogården är inte en av dessa. Det är mörkt, det är dystert samt oerhört sakralt och ödesmättat, det är verkligen som i dödsriket. Men visst är man intresserad av modern stram 30 tals arkitektur finns det väl en del att se.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack andersl687
Omdömet skrevs 25 januari 2018 från mobil enhet

Denna kyrkogård har en stor och stämningsfull plats i mitt hjärta! Här kan du finna lugn men också fin stämning!

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack Miguel d
Omdömet skrevs 23 januari 2018

Skogskyrkogården bjuder ett fantastiskt lugn med sina ståtliga tallar och välskötta ytor. Till Allhelgonahelgen och jul är kyrkogården helt upplyst av levande ljus på gravarna. Mycket vackert! På Allhelgona kan dock mängden besökare vid vissa tidpunkter bli alldeles för många

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack Tommy S
Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

En härlig plats att besöka för att få en lugn stund eller en skön promenad nås enkelt med T-bana antingen från Skogskyrkogården eller Gubbängen.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Y8350DWtonyw
Omdömet skrevs 25 november 2017

En vacker och på många sätt både storslagen och stämningsfull plats. Särskilt fin runt allhelgona med alla ljus.

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack Karolina G