Öppet i dag: 00:00 - 23:59
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Älskar Skogskyrkogården

Så fantastiskt, ett kulturarv. Att vandra här är så mäktigt. Närsomhelst på dygnet vilken dag som ... läs mer

Omdömet skrevs 5 januari 2021
LisaHjelm72
Stockholm, Sverige
Vackert och stämningsfullt

Här har vi bevistat flera begravningar, nu senast en jordfästning i juni som gav tillfälle till en ... läs mer

Omdömet skrevs 29 juli 2020
TommyGForsberg
Stockholm, Sverige
Läs alla 508 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Stockholm
från 32,84 US$
från 24,06 US$
från 102,29 US$
från 24,04 US$
Omdömet skrevs 19 juni 2017

Fantastisk oas som besöktes på Alla helgons dag mycket folk och lugnt och fridfullt med massor med lyktor och ljus.

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack billycbxsix
Omdömet skrevs 16 juni 2017

Skogskyrkogården är en naturkyrkogård - exakt som namnet säger! Här kan man vandra runt och titta på gravstenar (framför allt Greta Garbos), lugna ner sig och begrunda. Väldigt fint under Allahelgona-helgen då det lyser många gravlyktor på gravarna.

Datum för upplevelsen: september 2016
1  Tack danaD6863AF
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Vi gick en guidad tur som hålls varje söndag under sommaren. Guiden var oerhört kunnig och berättade på ett personligt sätt om hur Skogskyrkogården växt fram. En stor upplevelse som gav mersmak. Hit återvänder jag gärna.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack BoGig
Omdömet skrevs 7 juni 2017

En vacker plats, särskilt på kvällar och inte minst under Allhelgonahelgen med sina tända ljus. Bör endast besökas av de som kan respektera de dödas viloplats.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack IdaNilsson
Omdömet skrevs 30 maj 2017

Oavsett vilken årstid jag besöker den stora kyrkogården infinner sig ett lugn som sällan uppnås på andra ställen på jordklotet. Det är en fridfull vacker plats där natur och arkitektur sammansluts i en nästan övernaturlig symbios vare sig du är där på jordfästning eller för avkoppling.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Lenn S