2 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com475 US$
Expedia.com473 US$
Orbitz.com473 US$
Travelocity473 US$
CheapTickets473 US$
Hurb488 US$
Omdömet skrevs 6 juli 2020

Maken och jag beslöt oss för i sista stund (dagen innan) att fira vår årsdag med ett dygn på Ett Hem. Vi hade varit nyfikna på hotellet en tid och var förväntansfulla. Vi bokade in oss i sviten och förvarnade om att vi skulle fira vår årsdag och att vi ville äta middag på hotellet, troligen på rummet. Jag meddelade även att jag var lakto-ovo-vegetarian för säkerhetsskull. Samtidigt passa jag på att fråga om vi kunde få checka ut vid 13-tiden. Jag fick till svar att de skulle ge besked vid incheckning.

När vi anlände blev vi väl mottagna och visade runt i huset och i vår svit. Miljön är fantastisk och det kändes hoppfullt. Jag frågade om den sena utcheckningen men fick till svar att de kunde de svara på dagen efter. Något som kändes underligt då vi gärna ville veta i förväg för att kunna ta en lugn morgon.

Mannen som tog emot oss frågade om vi kanske ville ha något att drick på en gång och vi svarade att vi var sugna på lite kaffe och te och att vi strax skulle komma ner. Då fick vi även höra att det fanns en nybakad kaka, något som lockade.

Väl nere i vardagsrummet var det svårt att få kontakt med personalen. Till slut gick min man ut i köket och jodå, vi skulle få kaffe och te. Det tog dock ganska lång tid och utan frågor om något till fikat. När kaffe/te serverade fick vi frågan om vi ville ha småkakor varpå jag frågade om kakan. Absolut, vi kunde få lite kaka.

Personalen var återigen som bortblåst, jag var sugen på champagne och önskade se en lista eller få rådgöra med någon. Återigen gick min man ut i köket och vi fick en champagnelista. När jag rådfrågade den enligt uppgift kunnige i personalen fick jag mer svar i stil med, den är trevlig. Men visst, vi satsade på den falska jag spanat in och det var ett gott val.

Sedan ville vi meddela att vi bestämt oss för middag på rummet och min man frågade i köket hur upplägget såg ut. Vi fick svaret att det var en hemgjord pastarätt och att vi skulle ringa ca 15 minuter innan vi ville ha maten. VI fick även frågan om vi ville ha allt på en gång eller om de skulle springa med de olika rätterna. Vi valde det första alternativet. Bad om råd kring champagne och fick återigen svaret, den är trevlig.

Vi tog oss en stund i bastun och sedan i badet och ringde sedan om maten. Det tog ganska lång tid men det kan vara värt väntan. Maten kom och vi fick ingen vidare presentation av maten, inga assister till sallad och bröd. Champagnen passade inte till maten och maten i sig var ren i smakerna men inte vidare imponerande. Vad den kostade hade vi ingen aning om, vi skrev aldrig under någon nota eller blev informerade om priset.

Någon timme senare ville vi att de skulle duka av och så ville vi ha kaffe och te. Min man meddelade köket och överhörde sedan personalen som något underligt påpekade mellan varandra att vi ville att de hämtade disken. Som om det var något underligt. De kom i alla fall efter disken och serverade kaffe, te och efterrätt. En smaklös efterrätt.

Vi vaknade båda tidigt och eftersom vi inte kände oss vidare nöjda med vistelsen gjorde vi oss i ordning, packade och gick ner till frukosten. Även denna var förutbestämd och här gjorde köket misstaget att lägga kött, ost och grönsaker på samma fat. Något som inte imponerar på en vegetarian. Frukosten var hemgjord med fina råvaror men föga imponerande. Vi gick ganska snart och checkade ut redan vid 10-tiden.

Kvinnan i receptionen frågade om vi haft det bra varpå vi svarade OK, vi förtydligade vidare och hon tog detta på någorlunda allvar och gav oss rabatt på maten. Dock visade det sig att köket slagit in ett vinpaket på notan något vi inte druckit. Vi påtalade även detta och stämningen blev ansträngd. Till slut hade vi betalat och gett oss av. Vi kommer troligen inte tillbaka även om vi uppskattar den ekonomiska kompensationen kändes inte Ett Hem så hemtrevligt och mysigt som vi hade hoppats.

Rumstips: Väl hellre ett rum högre upp i huset, dock blir dessa rum i gengäld mindre.
Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack Sofie S
Omdömet skrevs 3 februari 2019 från mobil enhet

Ett så fantastisk ställe att besöka. Det var himmelskt den middagen och i detta vackra miljö. Det kostade lite ekstra, men det var värd det. Får gå dit igen innan länge. Servicen/kyparen var i topp och mycket kunnig. Inte så många sittplatser så boka i tid

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack D332NFmichaelp
Omdömet skrevs 11 december 2018 från mobil enhet

I fredags åt vi en fyra-rätters middag på Ett hem. Vi var ett sällskap på 20 personer och fick sitta i det mysiga orangeriet. Så otroligt mysigt!

Maten var helt fantastisk – vällagad och genomtänkt. Hit vill jag gå på min nästa date med min man.

Datum för vistelsen: december 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack miashopping
Omdömet skrevs 3 december 2018

Uppgraderades från deluxe-rum till juniorsvit. Rummet var väldigt fint inrett, personalen erbjöd utmärkt service. Spenderade en stor del av en regnig november-dag på hotellet. Frukosten var helt perfekt, skönt att bli serverad en god frukost med det bästa som finns på ett svenskt frukostbord istället för frukostbuffé. Åt middag på närliggande restaurang (Agrikultur), inte på själva hotellet.

Datum för vistelsen: november 2018
Tack richadam
Omdömet skrevs 18 september 2018 från mobil enhet

Mkt bra och spännande meny och miljö.
Färdig meny med flera förrätter som alla passade in, saftig tupp till varmrätt och klassisk efterrätt .
Proffsig enkel och trevlig personal.
Vinpaket var noga utvalt utan att vara överdrivet.
Miljön är verkligen ”hemma”.
Rekommenderas varmt

Datum för vistelsen: september 2018