“Mat och Service i världsklass!”
Omdöme om Restaurang Ekstedt

Restaurang Ekstedt
Rankad som nr 18 av 3 472 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt
Område: Östermalm

När man lever i en vardaglig stress är så härligt att få komma till en restaurang och få bli bortskämd med fantastiskt god och inspirerande mat och service i världsklass. Precis det upplevde jag och min fru när vi firade vårat 30 åriga förhållande. Vi gillar båda två att laga mat och äta på bra restauranger. Och detta var en kväll att minnas med stor glädje. Vi valde 6 rätters menyn med vinpaket. Alla rätter var spännande och goda med väldigt bra och passande vin till.

Tack Tourist226337

Omdömet skrevs 28 juni 2018

Vi var 2 personer och beställde 4 rätter utan vinpaket, Det torkade rådjuret med löjrom och kolgrädde var verkligen torrt och smakade mest kol. Portionen väldigt liten, ingen touch.
Sedan kom det in gös med endive och jordärtskocka. Gösen hade en storlek av ca 2 cm x 2 cm! Ingen direkt touch eller upplevelse här heller. Och matbiten skramlade omkring i magen.
Sedan kom björkeldat lamm med spetskål och ramlökskapris. Lammbiten var minimal och smaken fadd med viss sotupplevelse. Saknade en god sås till. Blev ganska torrt.
Till sist kom flamberad gran-crepe med rabarber och nötter. Smaken var rabarber men inget extra. Portionen minimal igen.
Det serverade 3 små minimala mellanrätter som var Ok.
Efter detta kom räkningen på 3500:-. Man kände att Stockholm har många yngre krogar på uppgång som är mycket mer prisvärda.

2  Tack Magnus M
Omdömet skrevs 15 maj 2018 från mobil enhet

Tycker att Ekstedts levererade mat med unik smak utan att bli för konstigt! Prislappen är också ok med tanke på vad man får! Att jämföra med Gastrologik som är mycket dyrare och för konstlat.

Tack geijerk
Omdömet skrevs 13 maj 2018

Ekstedt är en restaurang med mycket varm(!) atmosfär. Hög gastronomisk nivå, genuint trevligt och kunnigt bemötande.Vi hade turen att få platser i anslutning till köket (chefs table). Det är slående hur välsynkad personalen är och hur man sköter allt så snyggt och proffsigt. Allt utstrålar genuint hantverk och stor samhörighet. Som gäst känner du dig snabbt trygg och hemmastadd. Bra med fasta menyer som inte är överarbetade eller som blir för mycket. Här synnerligen välkomponerat och välbalanserat. Vi åt 6-rätters menyn (finns också en 4-rätters). Rakt igenom en strålande upplevelse. Det erbjudna vinpaketet matchade perfekt. Sommelier och övrig personal utstrålar kunskap på djupet och stor stolthet över vad man kan prestera. Bonus att få kika in i det helt unika köket och se hur alla arbetar.

1  Tack frank0fil
Omdömet skrevs 9 maj 2018 från mobil enhet

Vilken härlig kväll.

Vi testade deras stora meny med vinpaket.
Mycket välkomponerad och balanserad. Kul smakupplevelser i varje del.

Kan bara rekommendera

Service 5
Mat 5
Drycklista 4
Miljö 4
Pris 4.5

Tack Olof H

Resenärer som tittade på Restaurang Ekstedt tittade också på

Besökt Restaurang Ekstedt? Berätta vad du tyckte!