“Klart en av favoriterna i Stockholm”
Omdöme om Restaurang Ekstedt

Restaurang Ekstedt
Rankad som nr 4 av 3 164 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt
Område: Östermalm
Omdömet skrevs mars 16 2017

Klart värt både 1 og 2 besök.
Vi åt 6 retters med tillhörande vinpaket. Bra parring av mat och dryck.
Service var bra och kunnig så dette höjde verkligen upplevelsen av besöket.
Matmässigt var jag där för 2 år sedan och tycker att den höll något högre klass då.
Detta kan givetvis vara på grund av säsong av val av råvaror.

Resturangen i sig är lagom stor och ljudnivån håller sig på en bra nivå samtidigt som dofterna från köket och övriga bord bara gör att man blir förväntansfull på nästa rätt.

Kommer definitivt återkomma med jämna mellanrum.

Tack Petter F

TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs mars 6 2017 från mobil enhet

Vi tog 6 rätters med vinpaket och det alkoholfria dryckespaketet. Våga prova det alkoholfria, det var verkligen genomtänkt och gott alternativ. Mat och vin var suveränt matchat, kan inte hitta nått negativt och kommer inte glömma besöket (första gången på en Michelinkrog).

Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs mars 3 2017 från mobil enhet

Värt ett besök. Kul upplevelse att endast äta mat som är tillagad över öppen eld. Mycket bättre än förväntat.

Tack Katarina G
Omdömet skrevs februari 5 2017 från mobil enhet

Vi åt en fyrarätters meny med tillhörande vinpaket. En kulinarisk upplevelse där smakerna i mat och dryck "gifte" sig. Innovativa kombinationer där all mat tillagades över öppen eld. Servicen är perfekt med serviceinriktad och kunnig personal. Kan varmt rekommendera ett besök även om prisnivån är ganska hög.

Tack Lars L
Omdömet skrevs februari 2 2017 från mobil enhet

Trevlig atmosfär, bra och trevlig service samt vällagad och bitvis innovativ mat som smakar gott men med alltför lite wow-faktor för att vara prisvärd. Den enda wow-känslan kom med den jättegoda efterrätten!

Tack Thomas_Ra

Resenärer som tittade på Restaurang Ekstedt tittade också på

Besökt Restaurang Ekstedt? Berätta vad du tyckte!