“Eureka, jag har funnit det!”
Omdöme om Maestro

Maestro
Boka med
Maestro har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 8 av 3 394 Restauranger i Stockholm
Kök: Grekiskt
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Så kan man utbrista efter ett besök på Maestro, en bra grekisk restaurang med normala priser. Sällskapet beställer från det rekommenderade förslaget, Halloumi med friterad grönkål och vinägrett till förrätt och lammytterfilé till huvudrätt. Den grillade halloumin serveras i en liten skål i rostfritt med en liten citronskiva att sprida saften över osten; gifter sig bra med vinägretten och grönkålen, hade dock sett fram emot lite mer grönkål då den slank ner snabbt och resterande halloumi blev ensam kvar. Skålarna var också lite svåra att skära från pga de höga kanterna. Men det smakade mycket bra. Lammytterfilén var mycket bra tillagad, köttet mört och perfekt stekt. Till detta serverades skivad potatis, inte för tunn och inte för tjock, som både var stekt och friterad. Men som det informerades om; det är kryddningen som är avgörande. Och rödvinsskyn till var utmärkt sälta till. Vi drack grekiskt rödvin, en Cavalier 2013, en blandning av Merlot, Sangiovese, Cabernet Franc och Cabernet Savignon-druvor från norra Grekland. Inte för kraftig och inte för menlös i smaken. Restaurangen har säkerligen det största urvalet av grekiska viner i Skandinavien. Eftersom landet inte är lika känt som vinproducent som grannlandet Italien men med liknande väder och mark förhållanden så blir det särdeles kul och spännande att botanisera bland vinförslagen. Miljön är okey, lokalen ordinärt inredd, inte överbelastad med grekiska attiraljer utan med några fotografier. Personalen omtänksam, jag tror det är restaurangägaren och hans son som arbetar, och mycket trevlig. Svarar på frågor utöver det vanliga.Detta är en matupplevelse som jag gärna återkommer till; ser att de har Bläckfisk på menyn, vilket jag sannolikt väljer nästa gång. 590 för maten och 550 för vinet kostade kalaset.

1  Tack 12Pongo_54

Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Var ute med kunder varav en har fyllt jämnt.
Kunderna har stor erfarenhet av resor och restauranger varav jag skulle välja något speciellt i stockholm.
Jag valde denna trevliga kvarterskrog o grekiskt denna gång. Alla var mycket nöjda med all mat och dryck som beställdes.
Lamm är ju fantastiskt, provade även havsabborre så var en mycket god överraskning. Mycket trevlig och lyckad kväll på maestro.
Man måste lyfta fram serveringspersonalen som gör ett fantastiskt arbete. Kul att mitt sällskap var nöjda och vi kommer säkert tillbaka.
Rekommenderas!

1  Tack goran_sjodin57
Omdömet skrevs 29 januari 2018 från mobil enhet

Andra gången jag var där ikväll och lika bra som första gången, bästa grekiska restaurangen jag ätit på, mkt god mat och dryck rakt igenom, och med lysande service som går utöver det vanliga. Kommer tillbaka!

2  Tack ltgreat
Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

Vi var 8 st som spontant gick till denna krog . Trevligt bemötande och bra mat. Smakrik mat och gott vin ! Kommer gärna tillbaka !

Tack AnnaL846
Omdömet skrevs 19 januari 2018 från mobil enhet

Var med kunder och ett litet AW
Åt gott som vanligt, fantastiskt god mat och dryck.
Servicen som vanligt mycket bra och trevligt.
Trångt och mysigt på denna kvarterskrog
Lite för varmt kan man tycka!
Kan rekommenderas!

Tack goran_sjodin57

Resenärer som tittade på Maestro tittade också på

Besökt Maestro? Berätta vad du tyckte!